A mai napon, a Volánbusz Közlekedési Szakszervezet (VKSZ), a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ), a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ), a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) és a Dél Alföldi Közlekedési Szakszervezet (DAKSZ) képviseletében résztvevő szakszervezeti tisztségviselőkkel, a VOLÁNBUSZ Zrt. vezérigazgató-helyettese Bánhidi Nagy Attila úr egyeztetést tartott, arról, hogy a 2019. október 1. napjával bekövetkező integráció után, lehet-e biztosítani a munkáltatónál a kollektív szerződéssel lefedett foglalkoztatást.

 

A jelenlegi adatok ismeretében a VOLÁNBUSZ Zrt. vezetése úgy ítéli meg, hogy a jelenleg hatályos Kollektív Szerződés az integráció után fennmarad, mivel a tervezett 19 500 fő munkavállalót figyelembe véve, a Volánbusz Közlekedési Szakszervezet taglétszáma az 1 950 főt eléri és azt meg is haladhatja.

Ezzel egyidejűleg a korábbi hat kollektív szerződés megszűnik, de mivel a jelenlegi társaságok bérrendszere eltérő, így a VOLÁNBUSZ Zrt. Kollektív Szerződése függelékeiben megtartaná a hét személyforgalmi és műszaki szakterületek bérezését, mind addíg, míg nem sikerül a társaságnál egy megállapodáson alapuló, egységes bérrendszert elfogadni és azt kollektív szerződésben rögzíteni.

 

Bánhidi úr úgy nyilatkozott, hogy még 2019. december 31. napjáig szeretne a VOLÁNBUSZ Zrt. megállapodni az öt szakszervezettel, az egységes balesetmentes vezetés elismeréséről, törzsgárdajutalomról, a munkavállalók segélyezéséről és a cafeteria rendszerről, aminek az alkalmazását, 2020. január 1. napjával vezetne be a társaság.

 

A SZAKSZ a napokban kezdeményezni fogja és javasolja az öt szakszervezet számára, hogy hozzanak létre egy folyamatosan működő egyeztető fórumot, ahol kialakíthatják közös stratégiájukat, mielőtt a munkáltatóval egyeztetnének, a kollektív szerződés szintű megállapodások elfogadása előtt, aminek az adott évi bérmegállapodások is a részét képezik.

 

Abban az esetben, ha a Volánbusz Közlekedési Szakszervezet egyedüli aláírója marad a VOLÁNBUSZ Zrt. Kollektív Szerződésének, de partnerként kezeli a négy – taglétszámában is jelentős – képviselettel rendelkező társszakszervezeteket és működni fog a szakszervezetek által létrehozott egyeztető fórum, akkor ez az öt szakszervezet sikereket érhet el, aminek a haszonélvezői a tagságuk és a munkavállalók lehetnek.

 

Nincs más megoldás, a szakszervezeteknek erőt kell felmutatni és demonstrálni kell a VOLÁNBUSZ Zrt. vezetése felé a koordinált együttműködést!

 

A következő konzultáció a munkáltatóval, 2019. szeptember 17. napján lesz, ahol folytatódnak a megbeszélések az integráció utáni foglalkoztatásról.

 

 

Dobi István

elnök

Megosztás:
  • 340
  • 0