A mai napon, 2018. november 14-én 14 órakor Veszprémben került sor a V-Busz Kft. kollektív szerződés tervezetének, második tárgyalási napjára. A SZAKSZ által javasolt módosítások jelentős részét a V-Busz Kft. ügyvezetése elfogadta és a mai napon történő egyeztetésen, a szerződésben nyitva hagyott kérdések és további egyeztetésre szoruló szakaszok következő tárgyalására, 2018. november 29-én 9 órakor Budapesten, a II. János Pál pápa tér 3. szám alatt, a SZAKSZ székhelyén kerül sor.

 

A leglényegesebb témakör a KSZ tárgyalás során a minimum órabérek meghatározása. A V-Busz Kft. 1300-1700 Ft/óra közötti besorolási ajánlatát, a SZAKSZ nem fogadta el és a szakszervezetek közösen 1700-1900 Ft/óra besorolási órabérre tettek javaslatot úgy, hogy a 0-5 év gyakorlati idővel rendelkező autóbuszvezető 1700 Ft, a 6-10 év esetében 1750 Ft, 11-15 év esetében 1800 Ft, 16-20 év esetében 1850 Ft és 20 év gyakorlati idő felett 1900 Ft/óra lenne a társaságnál a minimum órabére az autóbuszvezetőnek. A termelésirányítók (forgalmi szolgálat, vezénylés) minimumbérét is, a gyakorlati idő függvényében, 260 000-330 000 Ft/hó között határoznánk meg a KSZ bértarifatáblájában.

 

A szakszervezet az osztott munkaidő napi pótlékára tett V-Busz Kft. javaslatát, ami 1000 Ft/nap volt, 2000 Ft/nap-ban karja elismertetni, amire a V-Busz ügyvezetése 1400 Ft/nap, ajánlott ki.

A szakaszjegy (helyi járati jegy) eladása után a munkáltató 40 Ft/db. jutalékot ajánlott ki, amit a szakszervezetek 50 Ft/db-ra kívánnak emelni.

 

A V-Busz Kft. ügyvezetése akkor látja teljesíthetőnek a szakszervezetek által megfogalmazott követeléseket, ha a V-Busz Kft-nél nem lenne üzemanyag-megtakarítási rendszer. A SZAKSZ és az Alkalmazotti szakszervezet is megszondáztatja a tagjait azzal kapcsolatban, hogy támogathatónak tartják-e az üzemanyag-megtakarítási rendszer megszüntetését, annak érdekében, hogy a személyi alapbér minimuma 1700-1900 Ft/óra között kerüljön meghatározásra. Figyelembe véve azt is, hogy jelenleg az állomány fele részesül csak üzemanyag megtakarításból.

 

A szakszervezetek javasolták, hogy a tárgyaló felek a következő egyeztetésen – az addig elkészített számítások alapján – tárgyaljanak a 360 000 Ft/év cafeteria összegének alapbéresítési lehetőségéről.

 

A SZAKSZ és az Alkalmazotti szakszervezet is ragaszkodik a szombat, vasárnapi pótlék bevezetéséhez, aminek a mértéke az alapórabér 50 %-a. A hétvégi pótlék bevezetését a V-Busz Kft. az 1300-1700 forintos órabérek esetében tartja megvalósíthatónak, ezt a munkáltatói álláspontot a szakszervezetek elutasították. Tehát ez a kérdés is további egyeztetést igényel.

 

Az eddigi egyeztetések alapján úgy néz ki, hogy az utazási igazolványok megtartására sajnos nincs lehetőség, mivel a V-Busz Kft. nem tagja a VOLÁN Egyesülésnek és nincs megállapodása a Közlekedési Központokkal az utazási kedvezmények, kölcsönös elismerésével kapcsolatban.

 

A KSZ tartalmazná a törzsgárda elismerését, a balesetmentes vezetést, kegyeleti költségtérítést, szociális segélyezést, és a formaruha-juttatást.

 

A KSZ tervezete szerint amiben a felek egyetértettek a gondatlan károkozás esetén a munkavállaló egy havi távolléti díjának az 50 %-ának mértékéig tehető felelőssé.

 

A veszprémi helyi járatnál a munkahelyi tisztségviselő és a régiós szakszervezeti vezető, a napokban minél több tagunkkal fog konzultálni és a vélemények ismeretében folytatjuk a fent említett napon a V-Busz Kft-vel a tárgyalást.

 

 

Dobi István

elnök

Megosztás:
  • 288
  • 0