Korábban arról értesültünk, hogy a Közúti Közlekedési Szakszervezet és a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége kész demonstrációt tartani Budapesten, abban az esetben, ha a szakszervezetek által elfogadott 6,5 %-os bérkövetelést a tárgyalások során nem tudják elérni. A SZAKSZ a munkáltató második 0 %-os ajánlata után felállt a tárgyalóasztaltól, mivel a KKSZ és a KMSZ, a munkáltató megalázó bérfejlesztési javaslata után sem támogatta a sztrájkbizottság azonnali megalakítását.

Természetesen mindenki tudja, hogy a szakszervezetek 6,5 %-os bérfejlesztési igénye, az egy tárgyalási alap volt és ebből az érdekképviseletek is visszaléphetnek akkor, ha úgy ítélik meg, hogy a munkáltató komoly ajánlatot tesz. A 2 % és a 2,5 %-ék nem komoly ajánlat!

Ezért, ha a KKSZ és a KMSZ a munkavállalók előtt meg akarja tartani szavahihetőségét és a tagjaik bizalmát, akkor gőzerővel szervezniük kell a demonstrációt és ezzel a nyomásgyakorlással kell elérni a magasabb mértékű bérfejlesztést.

Felhívnám a két szakszervezet figyelmét, hogy hétfőn jól gondolja meg azt, hogy milyen megállapodást köt a munkáltatói szövetséggel! Abban az esetben, ha elfogad egy 3,4 %-ék alatti béremelési ajánlatot a munkáltatói szövetségtől, nagyon megnehezíti, akár el is lehetetleníti a DDKK Zrt-nél folytatott bértárgyalásokat.

Az AKSZSZ és a SZAKSZ is úgy gondolja, hogy 3,4 %-nál kevesebb mértékű bérfejlesztésre a „VOLÁN” szakmában nem kerülhet sor.

Abban az esetben, ha hétfőn, március 2-án megállapodnak a szakszervezetek a munkáltatókkal, arra semmilyen garanciát nem fognak kapni a munkavállalók, hogy a megállapodás maradéktalanul minden társaságnál és azon belül minden megyében, azzal a mértékkel nőnek majd a fizetések. Információink szerint az idei bérfejlesztést, a területek közötti bérkülönbségek csökkentésére is kívánja a munkáltató fordítani, tehát valószínűsíthető, hogy lesz olyan megye, ahol bérfejlesztésre nem kerül sor.

Dobi

Megosztás:
  • 274
  • 0