A SZAKSZ a mai napon, 2015. május 22-én Kaposváron tartotta soron következő SZIB ülését. Az ülésen az alapszervezetek elnökei és a munkahelyi szervezetek titkárai vettek részt, így a négy régió, hét megyéjének tisztségviselői hozzájárultak ahhoz, hogy a SZAKSZ kialakíthassa akcióprogramját, amit rövid távon, a jelenlegi választási ciklus végéig (2016. december 31.) szeretne megvalósítani. Az elképzelések megvalósítását segíti az, hogy a SZAKSZ szervezettsége tovább javult, mivel az ÉMKK Zrt-nél a SZAKSZ tagsága elérte a társaság munkavállalóinak 10 %-át ezzel a szervezetünk kollektív szerződést kötő féllé vált. Mindezek által a SZAKSZ már két régióban, a DDKK Zrt. és az ÉMKK Zrt-nél is reprezentatív szakszervezetnek tekinthető.



A testület a mai napon kialakította a SZAKSZ a rövid távú akcióprogramjának keretét, aminek a részleteit az Elnökség, 2015. június 9-én fog tárgyalni és ezek után a SZIB elé terjeszteni, kiemelve a mai napon felvetett témaköröket:

  • A társaságok összevonása után, a féléves munkaügyi adatok ismeretében a keresetek alakulásának ellenőrzése. Ki kell kényszeríteni a munkáltató azon vállalását, hogy a társaságok átalakításával a munkavállalók bére és jövedelme – változatlan teljesítmények mellett – nem csökkenhet. A társaságok mozgóbéreinek felhasználásával csökkenteni kell a régión belül a területek közötti bérszínvonal különbségeket. 
  • A modernizációs program keretén belül, a műszaki szakszolgálat kiszervezésének és a személyszállítás területén az alvállalkozás alkalmazásának teljes körű elutasítása.

  • A VOLÁN társaságok területén az egységes foglakoztatási szabályok és bérrendszer bevezetése.

  • Egységes fordák alkalmazása, ami a járulékos feladatokra biztosított átalányidőket alkalmazza.

  • A VOLÁN társaságokra érvényes, munkakörönkénti minimum bértarifarendszer bevezetése.

  • A rendelkezésre állási idő és az osztott pihenőidő szabályainak egységesítése. Minden társaságnál az egy órára bekeresett bér 100 %-ban történő számfejtése ezekre az időkre.

  • A szombati és a vasárnapi napokon történő foglalkoztatás esetén az 50 %-os pótlék elszámolása, a teljes jelenléti időre.

  • Minden társaságnál, havi munkaidőkeret alkalmazása.

  • Minden társaságnál az új felvételes munkavállalóknál, a maximum 3 havi próbaidő alkalmazása.

  • Az autóbuszvezetői és műszaki szakszolgálat területén dolgozó munkavállalók esetében a határozatlan idejű és teljes munkaidős foglalkoztatás alkalmazása.

  • A kártérítési eljárások esetén a munkáltató közvetlenül, maximum 50 000 Ft-ig kártéríthesse a munkavállalót.

  • Négy napon belüli munkanap és pihenőnap áthelyezés utáni munkavégzésre járó munkabért a munkáltató 50 %-os pótlékkal számoljon el.

  • Az azonnali hatályú felmondás esetén a munkáltató és a munkavállaló is azonos feltételek mellett élhessen ezen jogával.

  • A béren kívüli juttatások és az üzemanyag megtakarítás rendszerének és feltételeinek egységesítése. Reális egyedi normák és útvonalszorzók alkalmazása, ami az autóbuszvezetőket az üzemanyag-megtakarításra ösztönzi.


A véglegesített program elfogadására, 2015. augusztus 28-án a soron következő SZIB ülésen kerül sor. A program elfogadása után a SZAKSZ minden képviselettel rendelkező munkáltatónál (ÉNYKK, ÉMKK, KMKK, DDKK Zrt.) kollektív szerződés módosítást terjeszt elő, és kezdeményezi az egyeztetések elkezdését.


A SZAKSZ bízik abban, hogy a KKSZ és a KMSZ is támogatni fogja a kollektív szerződések, a munkavállalókat érintő kedvező módosítását.


A SZAKSZ kéri, hogy a VOLÁN társaságoknál dolgozó munkavállalók támogassák a szakszervezetünk rövid távú akcióprogramjának megvalósítását! Minden reális javaslatot (info@szaksz.hu) várunk, amit beépítünk a programunkba.


Abban az esetben, ha nem fogunk össze a VOLÁN társaságok munkavállalóira is az a sors vár, amit a BKV-nál dolgozó munkatársaink is elszenvedtek. Kiszervezések, bér és jövedelem csökkenés, stb.


Legyen már vége a munkavállalók megosztottságának!



Dobi

Megosztás:
  • 239
  • 0