Az elmúlt napokban, 2015. április 2-án történt, hogy a KMKK Zrt. által Jász-Nagykun-Szolnok megyében üzemeltetett járaton egy utas telehányta az autóbusz utasterét és természetesen, mint aki jól végezte dolgát leszállt a buszról. Az autóbuszvezető azonnal jelezte az állomásfőnökségnek a történteket és kérte a járat lementését és az autóbusz fertőtlenítését, ahogy ezt az utasítás is előírja. A felettes, a járat lementését és az autóbusz utasterének szakszerű tisztítását és fertőtlenítését nem tartotta indokoltnak.

Ezzel egyidejűleg utasította az autóbuszvezetőt, hogy a rendelkezésre álló eszközzel – ez csak a vödör és tiszta víz volt – takarítsa ki az autóbuszt és végezze tovább a feladatát. Az is napi probléma, hogy a társaságok átalakulása után a KMKK Zrt. nem biztosít az autóbuszvezetők számára tisztító szereket, ezáltal az autóbuszok utasterének napi tisztítását a járatszemélyzet az elvárt gondossággal elvégezni sem tudja. Ki vállalja annak felelősségét, ha az-az utas aki behányt az autóbuszba, fertőző betegségben szenved és emiatt mások is megfertőződhetnek, akik az autóbuszon aznap utaztak, vagy a napokban utazni fognak?

Felháborító, hogy egyes „felelős” vezetők úgy gondolják, hogy az autóbuszvezetőknek hányadékot és szart is kell takarítani azért a pénzért, amit az autóbusz vezetésért kapnak és sok esetben ez a 100 000 Ft-ot sem éri el!

Azok a vezetők, akik ezt az állapotot természetesnek tartják, miért nem takarítják ki maguk után azt az irodát, amiben naponta dolgoznak, vagy néha az állomások nyilvános WC-jének takarításába is besegíthetnének.

Dobi

Megosztás:
  • 301
  • 0