Szakszervezetünk a Kapos Volán Zrt.-nél, 2012. szeptember 13-án, csütörtökön kezdi a munkáltatóval a hatályban lévő kollektív szerződés módosításának tárgyalását. A tárgyaláson főleg a munkáltató által június elején felmondott szakaszok újra szabályozását kell a kollektív szerződésben elérnünk, úgy, hogy az a munkavállalók számára hátrányokkal ne járjon.

A SZAKSZ szeretné elérni, hogy a munkaközi szünet és az egyéb pótlékok megszűnése során felszabadult bértömeg alapbéresítésre kerülve, biztosítsa azt, hogy a bérek ne csökkenjenek. A több havi munkaidőkeret bevezetését elutasítjuk, és nem fogadjuk el annak alkalmazását, az általunk képviselettel rendelkező munkáltatóknál. A rendelkezésre állási idővel kapcsolatban is kívánunk módosításokat indítványozni, mivel annak rendszerben tartását új alapokra kell helyezni, és – az autóbuszvezetők számára – sokkal igazságosabb rendszerben működtetve kell a társaságoknál alkalmazni. Elfogadhatatlan az a munkáltatói akarat, hogy minden idő, ami nem vezetési idő minősüljön rendelkezésre állási időnek.

 

A több hónapja elkezdett és több fordulós alágazati szintű kollektív szerződés módosítási tárgyalásokról tájékoztatást a szakszervezetektől munkavállalók eddig nem kaptak. Félő, hogy a munkavállalókat jelenleg képviselő szakszervezetek (Közúti Közlekedési Szakszervezetek és a Munkástanácsok) olyan megállapodást kötnek a munkáltatói szövetséggel (KKVSZ) ami, a helyi tárgyalásokat nagyon rossz helyzetbe hozhatja. A SZAKSZ követeli, hogy a munkáltatók által beterjesztett módosítási javaslatokat hozzák nyilvánosságra. Továbbá a kollektív szerződést kötő szakszervezetek tájékoztassák a munkavállalókat a társaságok által beterjesztett módosítási javaslatokkal szemben megfogalmazott álláspontjukról, javaslataikról.

 

Szeretnénk a KKSZ honlapján erről a kérdésekről információkat olvasni, tájékoztatást kapni, ugyanis a kollektív szerződést kötő szakszervezetnek, így a KKSZ-nek is rendkívüli felelőssége van ezzel kapcsolatban.

 

Elég volt a „mutyikból”, tisztán és világosan látni szeretnénk, hogy a kollektív szerződést kötő szakszervezetek a munkavállalók oldalán állnak! Nem kötnek olyan megállapodást, ami tovább engedi a munkavállalókat kizsákmányolni, a munkaidő alapot csökkenteni. A lehető legkomolyabban képviselik, hogy a bértarifa táblázat visszakerüljön a kollektív szerződésbe. Elfogadhatatlan, hogy több Volán társaságnál – pl.: Somló Volán – az autóbuszvezetőket minimálbéren sorolják be (93 000 Ft.) és már egy jogerős bírósági határozat alapján, a TESCO pénztárosok számára is szakmunkás bérminimum (108 000 Ft.) alapján határozzák meg az egy órára eső keresetet. Természetesen nem ez a sok, hanem a mi kollégáinké megalázóan kevés.

 

Ez egyértelműen indokolja, hogy az alágazati kollektív szerződést nem lehet megkötni a munkáltatókkal, ha nem hajlandóak a bértarifa táblázatott visszaemelni a szerződésbe, ami természetesen a karbantartó munkások és az autóbuszvezetők esetében is a szakmunkás bérminimumnál nagyobb mértékű bérbesorolást tartalmaznak. Továbbá nem szabad engedni, hogy a több havi munkaidőkeret alkalmazásával a munkáltatók a túlórákat lenullázzák és további munkahelyek szűnjenek meg.

 

Dobi

Megosztás:
  • 792
  • 0