A VOLÁNBUSZ Zrt. egri helyi járatán szolgálatot teljesítő kollégán, szakszervezeti tagunk ellen, egy utasbaleset miatt a 8 napon túl gyógyuló sérülés miatt – büntetőeljárás keretén belül – rendőrség nyomozást rendelt el. Az első kihallgatáson és a baleset rekonstruálásán is részt vett a SZAKSZ jogsegélyszolgálatának egyik jogásza, aki nagy vonalakban az alábbiakban foglalta össze az üggyel kapcsolatos álláspontját:
„A bizonyítási kísérleten részt vett az ügyész is. A szakértő nagyon körültekintő volt, így én is csak az arra az időtartamra voltam külön kíváncsi, hogy a csengetést követően mikor záródik be az utolsó ajtó (pneumatikus rendszer okozta késedelem.).
A láthatósági vizsgálat egyértelműen azzal a megállapítással zárult, hogy nem láthatta a sértettet az autóbuszvezető. (Bár megkérdőjelezzük egyáltalában a sértett által előadott baleset bekövetkezésének körülményeit.).
Orvosi iratok beszerzését jelenleg hiába indítványoznánk, mert  a műszaki szakértői véleménnyel összevont orvos-szakértői vélemény fog készülni.
Kértem az eljárás végén iratismertetést, egyébként külön nem kapnánk meg a szakértői véleményt. Viszont a tegnapi jegyzőkönyvet, helyszínrajzot, fényképfelvételeket meg fogjuk kapni.
Nyilván az a törekvés, hogy az autóbuszvezető ügyében megszüntetésre kerüljön az eljárás, de ez az eset túlmutat önmagán, és intézkedések hiányában bármikor újra előfordulhat, ki tudja milyen kimenetellel.
Egerben nem ez az egyetlen olyan buszmegálló, ahol az öböl íve megtörik, és a buszsofőr kellő gondosság mellett sem észlelheti a busz hátuljánál történő eseményeket.
Az autóbuszvezető elmondása szerint, maga is, kollégái is jelezték a munkáltató felé, hogy ezek az öblök fokozott balesetveszélyt jelentenek, viszont egy domború tükör buszmegállónál történő kihelyezésével a probléma orvosolható.
A kihelyezés iránt viszont tudomásuk szerint a munkáltató semmilyen eljárást nem kezdeményezett a kérések ellenére sem.
Egyébként a balesetben részes autóbusz ajtajain a gumipanelek el vannak kopva, és a visszajelző rendszer is kifogásolható, mert az Ilonka (egri kapitányságon így hívják a kísérleti bábut) kezét simán odacsukta, és semmilyen hang vagy fényjelzés a vezérlőpanelen nem látszott.”
A SZAKSZ a VOLÁNBUSZ Zrt. személyforgalmi igazgatója felé jelezni fogja az autóbuszmegállók hosszméreti problémájából adódó balesetveszély csökkentésének lehetőségét, ha domború tükrök elhelyezését alkalmaznák.

A cikk címében feltesszük a kérdést, hogy mi a fontosabb a karácsonyi csomag, a családi nap, a futballmérkőzések megrendezése, vagy ha baj van a jogi segítség és képviselet minden eljárási szinten.

Ugyanilyen sikeres volt a jogsegélyszolgálat jelenléte, abban a  soproni eljárásban is, amikor egy büntetőfékezgetést végző autós személygépjárművét az autóbuszvezető kolléganőnk, tagunk utolérte, azzal ütközött.
A helyszínelés során az autóbuszvezetőt hozták ki felelősnek, amit a jogi képviseletünk a rendőrségi eljárás szintjén megváltoztatott úgy, hogy az eljárást az autóbuszvezetővel szemben megszüntette a hatóság.
A SZAKSZ úgy foglal állást, hogy első helyen a jó kollektív szerződés megkötése, majd a jogsegélyszolgálat biztosítása és utána jönnek fontossági sorrendben azok a feladatok, amit egy szakszervezetnek el kell látnia.
Dobi István
elnök


Megosztás:
  • 281
  • 0