Egyre több képzett és nagy gyakorlattal rendelkező autóbuszvezető és karbantartó szakmunkás lép ki a társaságoktól és hagyja el a VOLÁN szakmát. Az elvégzett munkához képest, megalázóan alacsony keresetek miatt a munkavállalóknak nincs jövőképük, rövid és hosszú távon sem látják biztosítottnak azt, hogy az itt megkeresett jövedelmükből, családjuk – megfelelő színvonalú – megélhetését biztosítsák. A nettó 80 000-140 000 Ft-os fizetések nincsenek arányban azzal a felelősségteljes munkával, amit a karbantartók és az autóbuszvezetők végeznek.

Az évenként 2-3 %-os keresetfejlesztések kiábrándítóak és a „pályaelhagyásra” késztetik a munkavállalókat. A képzett és gyakorlattal rendelkező munkaerő hiány egyre nagyobb problémát jelent a közlekedési társaságok számára.

Mindezek alapján a SZOLIDARITÁS Autóbusz-közlekedési Szakszervezet kezdeményezi a társszakszervezeteknél, hogy a közösségi közlekedést biztosító társaságoknál foglalkoztatott munkavállalók számára is kezdődjenek egyeztetések a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál, a keresetek jelentős fejlesztése érdekében.

A fegyveres erők, pedagógusok és a közszolgálatban dolgozók stb. életpályamodelljéhez hasonló bérfejlesztésre kell a közlekedési szakszervezeteknek is igényt tartani, annak érdekében, hogy a társaságoknál tapasztalható elvándorlást megállítsuk. Ezért a SZAKSZ szerint, 2016. évben 30 %-os és az azt követő négy évben minimum 5 %-os bérfejlesztéseket kell a közlekedési társaságoknál megvalósítani.

A bérfelzárkóztatásról, először a „VOLÁN” szakmában kezdődjenek meg az egyeztetések a társszakszervezetek között, majd a tárgyalások terjedjenek ki a közlekedési ágazatra, mielőtt a szakszervezeti konföderációk az egyeztetéseket az érintett szakminisztériummal elkezdenék.

Dobi

Megosztás:
  • 215
  • 0