A Pannon Volán Zrt-nél az utóbbi időkben olyan magas az autóbuszok napi javítószáma (90 db.), ami már – rendszeresen – veszélyezteti a menetrendszerű közlekedés biztosítását. A javítóállomány miatti járatkésések és kimaradások negatív következményeit, az autóbuszvezetőknek és az őket irányító forgalmi szolgálatnak kell elszenvedniük, mivel az utasok, nap mint nap a vélemény nyilvánításukat e munkakörben dolgozók felé teszik meg. Az is problémát jelent, hogy az autóbuszvezetők munkakörülményei, a járművek műszaki állapotának kritikus helyzete miatt jelentősen romlottak, amit nem hagyhatunk szó nélkül.

Szakszervezetünk úgy ítéli meg, hogy a társaság vezetése nem tesz meg mindent annak érdekében, hogy a Pannon Volán Zrt. autóbusz állománya hadra foghatóbb legyen. Azt elmúlt években jelentős összegeket vont ki a társaság erről a területről, figyelmen kívül hagyva a szükséges, és elkerülhetetlen  ráfordítási költségeket. A SZAKSZ úgy gondolja, hogy az évekkel korábban (2009. év) a társasághoz, szellemi munkakörben, az átlag kereseteket jóval meghaladó bérekkel felvett, több munkavállaló bérköltségeit is, inkább a műszaki szakterület problémáinak megoldására kellett volna fordítani. Ezeknél a döntéseknél a társaság hosszú távú érdekei nem lettek figyelembe véve – melyben a személyes érdekek is meghatározóak lehettek – és ezek miatt is kerülhetett a Pannon Volán Zrt. olyan helyzetbe, hogy a járművek műszaki állapota miatt, a menetrendszerű közlekedés bármikor összeomolhat.

Szakszervezetünk birtokába került egy feljegyzés, amit Elekes Géza műszaki üzemvezető állított össze,  a Pannon Volán Zrt. autóbuszainak műszaki állapotáról és a műszaki terület helyzetéről. Az anyag olyan megállapításokat tartalmaz, ami véleményünk szerint a társaság vezérigazgatójának azonnali beavatkozását teszi szükségessé.

A kialakult helyzet miatt a Pannon Volán Zrt-nél az autóbuszokat egy nagyon vékony mezsgye választja el attól, hogy a műszaki állapotuk veszélyeztesse a biztonságos közlekedést és az utasok testi épségét.

Dobi

Megosztás:
  • 523
  • 0