A mai napon ülésezett a SZOLIDARITÁS Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) Intéző Bizottsága (SZIB) és a testület tárgyalta a munkáltató bérfejlesztési ajánlatát, amit egyhangúan utasított el.  A SZIB ragaszkodik ahhoz, hogy a közlekedési központok beolvadásával kialakult, területi bérkülönbségek jelentős csökkentésére, legalább két éven át a Volán szakma többlet bérfejlesztésben részesüljön.
Mindezek által a SZAKSZ, mint a KDSZSZ legnagyobb tagszervezete követeli, hogy a Szövetség a bértárgyalások során a korábban megfogalmazott 15 %-os bérigénye mellett, következetesen álljon ki és utasítsa el a VOLÁNBUSZ 6+2+2 %-os keresetfejlesztési ajánlatát.
A SZAKSZ a mai napon az alábbi határozatot hozta, amihez kéri a KDSZSZ támogatását:
A SZAKSZ az összes munkavállaló számára alanyi jogon 8 %-os alap, besorolási bérfejlesztést és a fizikai állománynál egységesen (differenciálás nélkül) 2 %-nak megfelelő bértömeg, 1 620 000 000 forint felosztását tudja támogatni úgy, hogy ezzel a KSZ kötő felek a bérmegállapodást, csak részmegállapodásnak tekintik és folytatják a tárgyalásokat, hogy 2020. és 2021. évben a területek bérkülönbségeit két év alatt milyen további bérfejlesztésekkel tudnák jelentősen csökkenteni.
A SZAKSZ úgy foglalt állás az egységesített bérrendszer április 1. napjával történő bevezetésével kapcsolatban, hogy két bérelemet tud támogatni, az állásidőre járó bért és a vezetési időre járó bért.
A SZAKSZ nem támogatja a “pofapénz” kategóriáját, minőségi teljesítés pótlék 50 Ft/vezetési idő és azt a “hűségpénz” pótléknak nevezett pótlékot, amit 0-5 évig nem, de 5 év után a munkáltató 50 Ft/munkaidőre biztosítana.
A SZAKSZ úgy határozott, hogy a társaság az állásidőre fizessen 1400 forintot, míg a vezetési időre pedig helyközi forgalomban 1650, helyi forgalomban 1700 és az budapesti agglomerációban (kék buszok) dolgozóknál 1850 forintot.
A SZAKSZ ragaszkodik ahhoz, hogy hamár a rendelkezésre állási idő nem minősűl munkaidőnek, akkor erre az időre a munkáltató az állásidőre járó bér (1400 Ft/óra) 100 %-át biztosítsa.
A SZAKSZ az osztott pihenőidőre is az állásidőre járó bér 100 %-ban történő elszámolását támogatja.
A SZAKSZ a fenti értéteket a 2020. évi bérfejlesztés nélkül állapította meg, tehát a tarifák az ez évi bérfejlesztés mértékével emelkednének.
A SZAKSZ elfogadhatatlannak tartja az, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. megszüntetné a hétvégi pótlék, vagyis a szombaton és vasárnapon dolgozó munkavállalók munkaidejének pótlékolását, ezáltal a SZAKSZ szombatra és vasárnapra is 50-50 %-os pótlék kifizetését követeli, az ezen a napon munkát végző munkavállalók számára.
A SZAKSZ a mai napon meghozott határozatáról tájékoztatja a KDSZSZ vezetését és kérni fogja a határozatának támogatását.
A SZAKSZ arra is javaslatot tesz, hogy abban az esetben, ha a KDSZSZ támogatja a szakszervezetünk határozatát és, ha a március 9. napján megtartott bértárgyaláson, a VOLÁNBUSZ Zrt. a KDSZSZ előterjesztését elutasítja, akkor kezdődjön el a munkavállalók körében egy felmérés, aláírásgyűjtés, hogy egyetértenek-e a KDSZSZ bérfejlesztési és bérrendszer átalakítási javaslatával. Továbbá annak kikényszerítése céljából hajlandóak-e a nyomásgyakorlás eszközével élni.
Dobi István
SZAKSZ elnök


Megosztás:
  • 334
  • 0