A napokban megjelent kommünikéjében a KKSZ állítja, hogy „2020 január elejétől folyamatos egyeztetések folynak a bérelemek egységesítéséről.” ez nem igaz, mivel folyamatos egyeztetések nem voltak, a VOLÁNBUSZ Zrt. egyetlen egyszer, 2020. január 16. napján megtartott tájékoztatón, Dávid Ilona elnök-vezérigazgató bejelentette, hogy 2020. április 1. napjával új és egységes bérrendszer bevezetésén dolgozik. Tehát a KKSZ tisztségviselője valótlanságot állít, mivel eddíg egyetlen egy érdemi egyeztetés sem volt az új bérrendszerről.

A KKSZ a felhívásában arra a megállapításra jutott, hogy a KDSZSZ tisztségviselői hangemberek, akik nem érnek rá dolgozni!
A KKSZ írja: „Szakszervezetünk javaslatai közt szerepelt: átlátható bérezés és a teljesítmény értékelése.”
Milyen teljesítmény értékelésre gondol a KKSZ? Az Európai Unió országaiban sehol nem lehet az autóbuszvezetők bérét teljesítményekhez kötni.

A KDSZSZ szerint ez egy generális kérdés az, hogy a munkahelyen eltöltött időn belül vezeti az autóbuszt, vagy állásidőben várja a következő vezetési időszakot. Minden idő, amit az autóbuszvezető a munkahelyén eltölt, az munkaidőnek számít, csak a vezetési dőre több órabért számol el a munkáltató. Tehát semmilyen teljesítményhez kötött bérrendszer bevezetését támogatni nem lehet!

A KKSZ arról tájékoztatja tagjait: „Az első lépés, mely mindenkit érint a cafetéria egységesítése: az egyezség megszületett, ez évi bruttó 200 000 Ft .”! Igen, a VOLÁNBUSZ a VKSZ egyetértésével a legalacsonyabb szintre csökkentette a társaságnál a cafeteria mértékét! Nem a 200 000 Ft-os mértéket emelte pl.: 300 000 Ft-ra- hanem a 490 000 Ft-ot is meghaladó cafeteriát, csökkentette 200 000 Ft-ra.
A KKSZ tisztségviselője garantálja, hogy : „A beolvadást megelőzően a volt Régiókban különböző cafetéria összegek voltak, ezek az összegek diferálás nélkül kerülnek beépítésre a munkavállalók részére. Nálunk a volt ÉNYKK-ban évi bruttó 160 000 Ft összeg beépítéséről beszélünk.” A probléma csak ezzel, hogy ezt a VOLÁNBUSZ Zrt. nem vállalta, hogy a cafeteria csökkentésével egy időben a munkavállalók besorolási bérét, a csökkentéssel megegyező mértékben és differenciálás nélkül megemelné.

A felhívásban többször szerepel, hogy az egyeztetések folyamatosan zajlanak, ez nem igaz, mivel folyamatos egyeztetésnek nem nevezhető az, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. havonta – írásbeli előterjesztés nélkül – tájékoztatást ad 3-4 szakszervezeti vezetőnek elképzeléseiről. Miért érdeke a KKSZ-nek az, hogy úgy állítja be a tagsága előtt, hogy a VOLÁNBUSZ vezetése folyamatosan egyeztet a szakszervezetükkel?

A KKSZ tisztségviselője minősíti a KDSZSZ képviselőit: „A hangemberek, munka eredményt felmutatni nem tudnak…..talán nem érnek rá dolgozni, de a tagságuknak ez elég és nem teszik fel a kérdést a tagjaik: mit tettél értünk a szóharcokon,szlogeneken kívül????”. Ugyan már, de akkor kérdezzük azt, hogy a KKSZ hány kollektív szerződést módosító előterjesztést nyújtott be a VOLÁNBUSZ Zrt. felé. Mikor fogalmazott meg pl. egy olyan anyagot, ami az életpályamodellt arra a szintre emelné, amikor már lehet életpályáról beszélni. Összesítve tessék közölni az írásos előterjesztések számát, amit a KKSZ a munkáltató felé intézett’

Hangembereknek nevezi a szervezeteink képviselőit! Akkor miért van az, hogy nem a KDSZSZ tagszervezeteinek tagsága csökken folyamatosan, hanem ezzel szemben a KKSZ az, aki elvesztette az elmúlt 30 évben a tagságának kétharmadát?


Itt a végén a KKSZ prominens tisztségviselője a legviccesebb megállapításra ragadtatta el magát: „Ha a szakszervezetek együtt dolgoznak, erős képviselet áll szembe a munkáltatóval, ha egy-egy „szakszervezet”a többi gyengítésén dolgozik, elvész az erő és a munkáltató profitál ebből!

Lehet olyan szakszervezettel, a KKSZ-el együtt dolgozni, amely szakszervezet mindent és kritika nélkül elfogad, amit a VOLÁNBUSZ Zrt. előterjeszt? Azért merem ezt így megfogalmazni, mert a munkáltatóval szembeni ellenállással még nem találkoztam, amit a KKSZ az elmúlt évtizedben konkrétan megtett, vagy képviselt. 
A kérdéseinkre egy-két héten belül megkapjuk a választ!

Jönnek állítólag a bértárgyalások, ott majd elválik, hogy ki milyen bérfejlesztés mellett áll ki  – milyen nyomásgyakorlást helyez kilátásba és kezd annak szervezésébe – és mit fogad el, milyen megállapodásra jut a munkáltatóval!
Az autóbuszvezetők esetében, milyen bérrendszer bevezetését támogatja úgy, hogy a VOLÁNBUSZ a munkahelyen eltöltött időt elismerje!


Nem kell sokat várnunk arra, hogy a KKSZ bebizonyítsa, hogy milyen egy tökös szakszervezet! Abban az esetben, ha ez bekövetkezik itt a nagy nyilvánosság előtt fogok bocsánatot kérni a KKSZ-től, hogy mennyire tévesen ítéltem meg érdekvédelmi tevékenységét!


Dobi István
KDSZSZ elnök



Megosztás:
  • 249
  • 0