Mint ismeretes a SZAKSZ egy hónappal ezelőtt aláírásgyűjtési akcióba kezdett, hogy a jogalkotók módosítsák a Közúti közlekedési törvény azon szakaszát, ami alapján a Volán társaságok jelenleg a rendelkezésre állási időt alkalmazhatják. A petíciónak az lett volna a lényege, hogy a helyközi autóbusz-közlekedésben a rendelkezésre állási idő alkalmazását töröljék el. A SZAKSZ az akciót szakszervezetektől semleges módon hirdette meg, arra is odafigyelve, hogy az íveken ne szerepeljen a kezdeményező szakszervezet megnevezése és logója, így az akcióhoz bárki csatlakozhatott és aláírásával kinyilváníthatta, hogy számára hátrányos-e a rendelkezésre állási idő alkalmazása.

 

Mindezek ellenére nem minden szakszervezet értékelte úgy, hogy ez az autóbuszvezetők számára fontos kérdés és ez olyan probléma, amin változtatni kellene. Elhangzottak olyan kijelentések, hogy ebből úgy sem lesz semmi, hiszen törvényt kellene módosítani és az nem fog sikerülni. Az ellenpropagandát kifejtő személyek általában szellemi foglalkozású munkavállalók voltak, miért is érintené őket a rendelkezésre állási idő? Az autóbuszvezetők pedig hallgattak rájuk, mert ezekről a területekről nem is érkezett be aláírásgyűjtő ív!

 

De miért nem bíztunk a sikerben, ha nagyon sokan akartuk és követeltük volna a törvénymódosítást és az autóbuszvezetők 51-60 %-a az akció és a petíció benyújtása mellé áll, akkor az már felhívta volna a döntéshozók figyelmét a szakmánál tapasztalható feszültségre, problémára.

 

Sajnos ezzel szemben 2 417 autóbuszvezető írta alá az ívet, ami alapján Ők legalább bátran kiállva követelték a törvény módosítását és ez a Volán társaságoknál dolgozó autóbuszvezetők 22 %-a volt.

 

Történtek érdekes dolgok is és voltak érdekes kifogások az aláírás elutasításával kapcsolatban.

 

A mai kiértékelés során arról is tudomást szereztünk, hogy több területen az előző napi ívek, amik aláírásra kerültek, másnapra a forgalmi irodából eltűntek és senkinek nem volt arról tudomása, hogy ki vitte, tüntette el.

 

Az autóbuszvezető kollégák többen azért nem írták alá, mert féltek és nem merték a nevüket adni a petícióhoz.

 

Több helyen elhangzott az is az ellenpropaganda során, hogy ez a „Dobi kezdeményezése, amit nem kell támogatni”.

 

Azt is megtudtuk, hogy az autóbuszvezetők azért nem értenek egyet a rendelkezésre állási idő megszüntetésével, módosításával, mert annak alkalmazásával többet tudnak dolgozni és ezzel többet is keresnek.

 

 

Tisztelt Autóbuszvezető Kolléganők, Kollégák!

A SZAKSZ egyetlen egy kolléga felelősségét sem akarja megállapítani, azzal kapcsolatban, hogy az akciónk nem járt eredménnyel. Legjobb lesz, ha szakszervezetünk ezt nem tekinti kudarcnak, tudomásul veszi, hogy az autóbuszvezetők többségénél a rendelkezésre állási idő alkalmazása egy elfogadott foglalkoztatási forma és ez nem jelent akkora problémát, mint amire a SZAKSZ gondolt.

 

Balesetmentes vezetést, erőt és egészséget kívánok!

 

Dobi István

elnök

Megosztás:
  • 314
  • 0