A Szakszervezeti Intéző Bizottság, 2014. május 23-án ülésezett és többek közt foglalkozott a Volán társaságoknál formaruha-viselésre kötelezett munkavállalók formaruha és a műszaki dolgozók munkaruha ellátási problémáival. A területi képviselők egyértelműen arról számoltak be, hogy mindkét állománycsoportba tartozó munkavállalóknál az ellátással – az elmúlt időszakban – problémák vannak. A Gemenc Volán Zrt-nél az alvállalkozásból visszavett autóbuszvezetők, forgalmi szolgálattevők öt éve nem részesültek formaruha ellátásban. Ígéret volt rá, hogy ezt a tetemes tartozást a munkáltató rendezi, de ez a mai napig nem teljesült.

A Pannon Volán Zrt-nél a munkáltató a 2013. évben és a mai napig sem biztosította a formaruha ellátást, munkavállalói számára. A Kapos Volánnál a műszaki szakszolgálat dolgozói, szakadt és balesetveszélyes munkaruhákban dolgoznak, mivel a beszállító, aki a munkaruhák tisztításáról is gondoskodik, de a munkaruhák javítását nem végzi el.

A SZIB elnöke, 2014. május 30-án levélben tájékoztatta a Dél-dunántúli Közlekedési Központ vezérigazgatóját a kialakult helyzetről és kérte az azonnali beavatkozását, a problémák megoldására.

A SZAKSZ nem tudja elfogadni az évek óta adott válaszokat a problémákkal kapcsolatban, miszerint beszállítóváltásra fog sor kerülni és egységesen – a költségek csökkentése érdekében – országos szinten, minden Volán társaságra kiterjedő beszállítói szerződést kívánnak kötni az alágazatban is.

Ez rendben is van, de akkor mielőbb történjen meg a pályázat kiírása és a nyertes beszállítóval a szerződés aláírása.

A Volán társaságok a helyi Kollektív Szerződéseikben a munkára képes állapot feltételei között szerepeltetik a munkavállalók formaruha viselését. Abban az esetben, ha ennek az előírásnak a munkavállaló többszöri felszólítás ellenére sem tesz eleget, a munkáltató (elvileg) jogszerűen alkalmazhatja az azonnali felmondás lehetőségét.

Ez is rendben van, hiszen a szolgáltatás megfelelő színvonalának biztosításához egyértelműen hozzá tartozik a munkavállalók megjelenése. Az utas – úgy ahogy azt a GKI tanfolyamon tanultuk – a járművezető, az utaskísérő, vagy a forgalmi szolgálattevővel történő találkozás után vonja le a pozitív, vagy negatív következtetéseit a szolgáltatás színvonaláról és a szolgáltató társaságról.

Abban az esetben, ha a munkáltató feltételeket szab a foglalkoztatással kapcsolatban és ebben neki is van vállalt felelőssége, akkor annak tegyen eleget! A Kollektív Szerződésekben vállalt kötelezettségeit tartsa be!

Mindezek alapján kérjük a munkáltatók és a tulajdonos MNV Zrt. együttes intézkedését, hogy a Volán társaságoknál helyreálljon a formaruha viselésre kötelezett munkavállalók folyamatos ellátása.

Dobi

Utóirat: tőlünk nem messze Ausztriában pl.: a POSTBUSZ-nál a munkavállalókat tetőtől talpig felöltöztetik, elegáns formaruhába. Úgy tudom, hogy valamikor mi is ezt a szolgáltatási színvonalat szeretnénk biztosítani az utazóközönségünk számára, akkor ezen a területen is tegyünk lépéseket, hogy mielőbb útólérjük őket. 

Megosztás:
  • 294
  • 0