A SZAKSZ vitatja a munkáltató jelenlegi magatartását és jogvitát kezdeményez a rendelkezésre állási idő alkalmazásának gyakorlatával kapcsolatban, mivel nem ért egyet azzal, hogy a rendelkezésre állási idők 10-30 percenként összeadódhatnak és így egy vezényelt napon az autóbuszvezető munkaidejét, akár 1-4 órával is csökkentheti a munkáltató.

 

Az is elfogadhatatlan, hogy a műhelyben eltöltött időt, amikor az autóbuszvezető a javítás technológiai folyamatában részt vesz és ott jelen van, valamint a járművet a javító és karbantartó állomások közt mozgatja, azt több munkáltató a rendelkezésre állási idő szabályai szerint számolja el és az itt eltöltött időt, nem ismeri el munkaidőnek.

 

A SZAKSZ minden munkáltatónál, ahol képviselettel rendelkezik, a rendelkezésre állási idő alkalmazását vizsgálni fogja és az elkövetkező 1-2 hónapban a munkáltatónál konzultációt kezdeményez.

 

Abban az esetben, ha a konzultáció eredménytelenül végződik, akkor a hatályban lévő alágazati és helyi kollektív szerződéseket, a SZAKSZ az illetékes bíróságon fogja megtámadni és szakszervezetünk kérni fogja a rendelkezésre állási idő szabályozásának hatályon kívül helyezését.

 

Mindezek mellett az aláírásgyűjtés a törvény módosításával kapcsolatban 2019. március 5. napjával el fog indulni, azzal ezek a konzultációk párhuzamosan történnek.

 

 

Dobi István

elnök

Megosztás:
  • 229
  • 0