A SZAKSZ részére a Dél-dunántúli Közlekedési Központ (DDKK) vezérigazgatója, 2014. szeptember 29-én levele mellékleteként megküldte a kollektív szerződés tervezetét, amelyet, 2015. január 1-jével kíván kötni a társaságnál képviselettel rendelkező szakszervezetekkel. A DDKK Zrt-nél, kollektív szerződést – a munkavállalók képviseletében – a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet és a KKSZ Dél-dunántúli régió területi szervezete köthet.

A KSZ tervezetét a SZAKSZ áttekintette, és az elnökség úgy gondolja, hogy a munkáltatóval történő egyeztetések során a legnagyobb szakszervezeti ellenállás – a tárgyalások során – a tervezettel kapcsolatban, az autóbuszvezetők foglalkoztatása, bérezése és az ösztönző rendszerek színvonalának megőrzése terén várható.

A SZAKSZ az egyeztetések első napján – ami várhatóan 2014. október 15-én fog elkezdődni – a tárgyalásról készülő jegyzőkönyvben rögzíteni kívánja, hogy a társaságok egybeolvadása után a munkavállalók bére és jövedelme sem csökkenhet.

Mivel a Gemenc, Kapos és a Pannon VOLÁN Zrt. bérszínvonala, majdnem megegyező, a SZAKSZ úgy látja, hogy az autóbusz-vezetőknél az egységes – teljesítményelemeket nélkülöző – órabérrendszer bevezetése nem jelenthet problémát a munkáltató számára, és ebben könnyebben lehet majd megállapodni, mint más régiókban. Az autóbuszvezetők foglalkoztatásának kérdéskörében már lehetnek jelentősebb nézeteltérések, mivel szakszervezetünk továbbra is elkerülhetetlennek tartja, az 50 km feletti és az 50 km alatti foglalkoztatás során alkalmazott szabályok elkülönítését és alkalmazását.

A szellemi és a járműkarbantartás területén foglalkoztatott munkavállalók foglakoztatási szabályai nem változnak, ott – a KSZ tervezetének áttekintése során – nem merültek fel olyan kérdések, ami a munkáltatóval történő egyeztetések során problémát okoznának.

A kollektív szerződés tervezetében, több olyan ösztönző rendszert érintő módosítás van – ami a jövedelem-színvonal csökkenést eredményezhetné a Kapos VOLÁN-nál – amivel természetesen nem értünk egyet. A tárgyalások során arra törekszünk, hogy a jelenlegi jövedelmi szintet megtartsuk és a régióban dolgozó minden munkavállaló számára biztosítsuk, az aláírt új kollektív szerződésben is.

Azzal sem támogatjuk, hogy több függelék kikerüljön a KSZ-ből és azt a társaság egyéb belső utasításaiban szabályozza. A SZAKSZ többek között ragaszkodik ahhoz is, hogy a társaság cafeteria szabályzata is a KSZ részét képezze.

A SZAKSZ a honlapján a későbbiekben is részletesen ad tájékoztatást a kollektív szerződés tárgyalásáról és annak részeredményeiről.

A régióban, a társaságok vezérigazgatója 2014. szeptember 30-án, 2014. december 31. napjával a hatályos kollektív szerződéseket felmondta. Mindezek alapján 3 hónap alatt kell a munkáltatóval megállapodni az új kollektív szerződésről. Szakszervezetünk nem tulajdonít nagy jelentőséget a kollektív szerződések felmondásának, mivel a társaságok egybeolvadása miatt a hatályos jogszabály is egy új kollektív szerződés megkötését írja elő.

Dobi

Megosztás:
  • 256
  • 0