Az autóbuszvezetők a VOLÁN társaságoknál havi 210-230 órás jelenlét mellett nettó 100 és 140 ezer forintot keresnek, amiből egyáltalán nem tudják családjuk számára a kiegyensúlyozott megélhetést biztosítani. Emiatt szabadidejükben kénytelenek mellékállásban dolgozni, többek közt más társaságoknál különjáratoznak, vagy vonat-pótlóznak és ezzel egészítik ki a főállásban keresett kevés fizetésüket.

Ez a gyakorlat már több évtizede tapasztalható a szakmában és ennek tudatában a VOLÁN társaságok a helyi kollektív szerződéseikben szabályozták az erre vonatkozó előírásokat. Mindezek mellet az már problémát jelent a munkavállalók számára, hogy egyes társaságoknál azonnali hatályú felmondásra adat lehetőséget a munkáltatónak, ha az autóbuszvezető a munkáltató tudta nélkül vállal munkát más foglalkoztatónál.

A patt helyzet az, hogy a VOLÁN társaságok, mint munkáltatók nem szokták engedélyezni a buszvezetőiknek a másodállásban való munkavégzést, tehát már csak ezért sem jelentik be az autóbuszvezetők, ezen munkavégzésüket.

Abban az esetben, ha nem tudnak a jövőben így munkát végezni kollégáink, nagyon sokan ki fognak lépni a VOLÁN társaságtól.

Az ÉMKK Zrt. a napokban vizsgálatot indított, hogy kik azok az autóbuszvezetők, akik szabadidejükben így dolgoznak. Nem tudjuk mi lesz ennek a vége, de ha emiatt tovább nő az autóbuszvezetői munkaerőhiány, akkor a társaság nagyon nehéz helyzetbe kerülhet.

A SZAKSZ úgy gondolja, hogy ha az autóbuszvezetők a VOLÁN társaságoknál megkeresnék azt a bért, amiből megélnének, akkor nem kellene mellékállásként szabadidejükben dolgozniuk. Abban az esetben, ha az ÉMKK Zrt. nem tudja a megfelelő színvonalú bért az autóbuszvezetőinek biztosítani, akkor ne húrcolja meg munkavállalóit és ne indítson ellenük a munkáltató fegyelmi eljárást.

Így lenne korrekt!

Dobi István

elnök

Megosztás:
  • 256
  • 0