A kontaktom szerint a sofőrök között nagyobb a félelem, mint az összetartás: nem ritka ugyanis, hogy

akiről kiderül, hogy „túl sokat mozgolódik”, szankcióra számíthat, rosszabb beosztás, vagy öregebb busz formájában, de az is bevett módszer, hogy többször küldenek rá ellenőrt.

Ráadásul „meg nem nevezett” szakszervezetek kontaktom véleménye szerint látszattevékenységet folytatnak: nem a munkavállalók érdekeit védik, hanem a munkáltatóét, „elvtelenül minden döntést, határozatot elfogadnak, amit eléjük raknak”. Sajnos viszont azok a szakszervezetek sem túl erősek, akik valóban a dolgozókat védik: ezért rekednek meg a bértárgyalások és ezért nem történt jelentősebb pozitív változás a munkakörülményekben az elmúlt években.

Az viszont pozitív, hogy amikor az egyik szakszervezet sztrájkhajlandósági felmérést végzett, kiderült: országosan mintegy ezer sofőr lenne hajlandó ügyvédi letétbe helyezni felmondását, ha ez változást hoz.

„Ha azt mind megtennék, már holnap összeomlana a Volán rendszere.”


A teljes cikk itt olvasható: https://merce.hu/2020/03/04/tarthatatlan-a-helyzet-a-volanbusznal-amit-a-ceg-tovabb-nehezit-napi-akar-18-oras-muszakokban-dolgoznak-a-soforok/?fbclid=IwAR1Zht1Ant-YXRzeVWQ31cb6VpUwHwVXKx4C1iU18ehjkFtBA8GSSt4n6bU


Dobi István

elnök

Megosztás:
  • 336
  • 0