A DDKK Zrt. és az ÉMKK Zrt. is beperelte a SZAKSZ-ot és elnökét arra hivatkozva, hogy a „fekete pólós” demonstrációval kapcsolatban közzétett plakát valótlan állításokat tartalmaz. Továbbá a pert indító társaságok keresetükben a becsületsértés, rágalmazás, valamint a jó hírnév megsértésének megállapítását kérték a Kaposvári Törvényszéktől.
A Kaposvári Törvényszék, a DDKK Zrt. által benyújtott kereset alapján az első tárgyalást, 2016. január 25. napjára, míg az ÉMKK Zrt. által kezdeményezett perben, pedig 2016. február 1. napjára tűzte ki a tárgyalást.
Több adat és az esetekről szóló dokumentum van már szakszervezetünk birtokába, ami az állításainkat igazolja, de mindezekkel együtt várjuk azokat a további konkrétumokat és tájékoztatásokat – a két területről -, ami még jobban alátámasztja és megerősíti állításainkat.
Ezeknél a pereknél nem a SZAKSZ, vagy az elnök szavahihetőségéről van szó, hanem arról, hogy a társaságoknál léteznek-e azok a problémák, amiről a SZAKSZ folyamatosan beszél és a honlapján közzé is tett.
Ez a két per Rólatok, a Ti problémáitokról szól!
Itt a lehetőség, hogy a Kaposvári Törvényszék előtt bebizonyítsuk igazunkat és papírunk is legyen arról, hogy a SZAKSZ állításai igazak!
Ezáltal valós állítás az, hogy:
Az autóbuszvezetők 210-230 órát töltenek a munkahelyükön és ebből a társaságok csak átlagosan 174 órát számol el munkaidőként.
Az, hogy 50 Km járathossz alatt is alkalmazzák a társaságok a rendelkezésre állási időt, amit pl.: az ÉMKK Zrt. az alapbéred 40%-val számol el.
Az, hogy az ÉMKK Zrt. 12 órával korábban módosíthatja az autóbuszvezetők vezénylését úgy, hogy ezért nem számol el pótlékot.
Az, hogy a társaságoknál autóbuszvezetők sokszor utólag értesülnek az évi rendes szabadságuk kiadásáról, amit a munkáltató a szabadnapokra elír.
Az, hogy a társaságok nem biztosítják az érintett munkavállalók részére a folyamatos formaruha ellátást.
Az is, hogy a társaságoknál az autóbuszvezetők hátrányára módosították a munkáltatók az üzemanyag-megtakarítás rendszerét (alapnorma csökkentése).
És végül az is, hogy a társaságoknál főleg az autóbuszvezetőket vonják felelősségre, a munkavégzésükkel kapcsolatban.
A SZAKSZ a „fekete pólós” demonstrációjával a „VOLÁN” szakmában tapasztalható munkaerőhiányra és azokra a problémákra kívánta felhívni a tulajdonos és a szakminisztérium figyelmét, ami indokolja a AKSZSZ és a SZAKSZ 50 %-os, három év alatt történő bérfelzárkóztatási igényét.
Dobi István
elnök