A DDKK Zrt. és az ÉMKK Zrt. is beperelte a SZAKSZ-ot és elnökét arra hivatkozva, hogy a „fekete pólós” demonstrációval kapcsolatban közzétett plakát valótlan állításokat tartalmaz. Továbbá a pert indító társaságok keresetükben a becsületsértés, rágalmazás, valamint a jó hírnév megsértésének megállapítását kérték a Kaposvári Törvényszéktől.

A Kaposvári Törvényszék, a  DDKK Zrt. által benyújtott kereset alapján az első tárgyalást, 2016. január 25. napjára, míg az ÉMKK Zrt. által kezdeményezett perben, pedig 2016. február 1. napjára tűzte ki a tárgyalást.   

Több adat és az esetekről szóló dokumentum van már szakszervezetünk birtokába, ami az állításainkat igazolja, de mindezekkel együtt várjuk azokat a további konkrétumokat és tájékoztatásokat – a két területről -, ami még jobban alátámasztja és megerősíti állításainkat.

Ezeknél a pereknél nem a SZAKSZ, vagy az elnök szavahihetőségéről van szó, hanem arról, hogy a társaságoknál léteznek-e azok a problémák, amiről a SZAKSZ folyamatosan beszél és a honlapján közzé is tett.

Ez a két per Rólatok, a Ti problémáitokról szól!

Itt a lehetőség, hogy a Kaposvári Törvényszék előtt bebizonyítsuk igazunkat és papírunk is legyen arról, hogy a SZAKSZ állításai igazak!

Ezáltal valós állítás az, hogy: 

Az autóbuszvezetők 210-230 órát töltenek a munkahelyükön és ebből a társaságok csak átlagosan 174 órát számol el munkaidőként.

Az, hogy 50 Km járathossz alatt is alkalmazzák a társaságok a rendelkezésre állási időt, amit pl.: az ÉMKK Zrt. az alapbéred 40%-val számol el.

Az, hogy az ÉMKK Zrt. 12 órával korábban módosíthatja az autóbuszvezetők vezénylését úgy, hogy ezért nem számol el pótlékot.

Az, hogy a társaságoknál autóbuszvezetők sokszor utólag értesülnek az évi rendes szabadságuk kiadásáról, amit a munkáltató a szabadnapokra  elír.

Az, hogy a társaságok nem biztosítják az érintett munkavállalók részére a folyamatos formaruha ellátást.

Az is, hogy a társaságoknál az autóbuszvezetők hátrányára módosították a munkáltatók az üzemanyag-megtakarítás rendszerét (alapnorma csökkentése).

És végül az is, hogy a társaságoknál főleg az autóbuszvezetőket vonják felelősségre, a munkavégzésükkel kapcsolatban.

A SZAKSZ a „fekete pólós” demonstrációjával a „VOLÁN” szakmában tapasztalható munkaerőhiányra és azokra a problémákra kívánta felhívni a tulajdonos és a szakminisztérium figyelmét, ami indokolja a AKSZSZ és a SZAKSZ 50 %-os, három év alatt történő bérfelzárkóztatási igényét. 

Dobi István

elnök

Megosztás:
  • 205
  • 0