Három hónappal korábban, hiába hívta vissza a KKSZ kongresszusa Varga István elnököt, aki méltatlanná vált arra, hogy tisztségét továbbra is betöltse, a KKSZ Választmánya úgy döntött, hogy folytatja a pereskedést a SZAKSZ-al szemben. A Kaposvári Járásbíróság október elejére tűzte ki a KKSZ, mint felperes által a SZAKSZ-al szemben indított rágalmazási perét. A SZAKSZ bízott abban, hogy a tisztségére méltatlanná vált elnök eltávolításával megoldódnak a problémák és a két szervezet rendezi kapcsolatát, és a jövőben közös akciószövetségben képviseli majd a Volán munkavállalók érdekeit.

Ez azért is fontos stratégiai lépés lett volna, mert a társaságok átszervezésével kapcsolatos negatív hatások csökkentése érdekében a szakszervezeteknek az érdekvédelmi erejét egyesíteni kellett volna. Az Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Szövetsége, – aminek a SZAKSZ is tagszervezete – 2014. június 13-án kelt levelében kezdeményezte a kapcsolatfelvételt és az együttműködést, de erre a KKSZ részéről szövetségünk még választ sem kapott.

Milyen szakszervezet az, aki egy társszakszervezet levelére nem válaszol?

Ezek után egyértelművé vált, hogy a KKSZ nem abban érdekelt, hogy összefogjon a Volán társaságoknál működő AKSZSZ-el és ezen belül a SZAKSZ-al, hanem továbbra is a bírósági perek sorozatával kívánja szakszervezetünket meghurcolni.

Érthetetlen és elgondolkodtató a KKSZ magatartása, mivel eddig egy perben sem sikerült a KKSZ-nek a SZAKSZ-on felülkerekedni és pert nyerni, vagyis eddig minden pert elvesztettek, amit a SZAKSZ-al illetve jogelődjével szemben indítottak. Arról nem is beszélve, hogy eddig már közel fél milliós perköltség keletkezett, amit a tagság pénzéből erre a kudarcra ítélt persorozatra költött a KKSZ.

Itt fontos leszögezni, hogy a SZAKSZ egyetlen egy pert sem indított a KKSZ-el szemben!

Mikor veszi már észre a KKSZ vezetése, hogy megbékélés és összefogás nélkül ez az állapot csak a munkáltató és a tulajdonos malmára hajtja a vizet és a szakszervezetek megosztottsága ugyan azt a helyzetet fogja produkálni, ami a BKV-nál is bekövetkezett. Kiszervezések, az alvállalkozók térnyerése, a bérek és jövedelmek és a béren kívüli juttatások csökkenéséhez és a munkahelyek megszűnéséhez vezethet a Volán szakmában is.

Kerekedjen már felül a KKSZ Választmányában azon képviselők száma, akik a megújulásban érdekeltek és abban, hogy egy reformprogrammal biztosítsák a KKSZ átalakulását és ezáltal az alapszervezetein keresztül a tagság megtartását.

Dobi  

Megosztás:
  • 273
  • 0