A Tüke Busz Zrt-nél, mint az önkormányzat egyik cégénél, a polgármesteri hivatal és a munkáltatónál működő másik szakszervezettel történő eléggé érdekes körülmények között történő egyeztetések végeredményeként, bejelentették, hogy 8 %-os keresetfejlesztésre került sor, amit már a januári bérek számfejtésénél érvényesítettek is. Az már megérne egy magyarázatot, a polgármester részéről, hogy a 8 %-os béremeléshez nincs szükség a város költségvetésének elfogadásához? Mi az a mérték, amihez kell a 2020. évi költségvetés elfogadása?
A munkáltató intézkedése azt jelenti, hogy a Tüke Busz Zrt-nél a kormány által előírt garantált bérminimum szintjére állnak rá – ami az autóbuszvezetői munkakörben, mivel nem minősül szakmunkának nem kötelező – , így az autóbuszvezetők minimál besorolási órabére 1211 Ft. lesz.
2020. január elsejétől a garantált bérminimum 210 600 forintra emelkedett. A havi garantált bérminimum (szakmunkás bérminimum) esetén 140 049 forint nettó munkabért jelent.

Mindezek alapján, a Tüke Busz Zrt-nél 2020. január 1 napjával nettó havi 140 049 forintért kevesebb munkabérért nem lehet alkalmazni autóbuszvezetőt.

A SZAKSZ nem tudja elfogadni Péterffy polgármester úr ajánlatát, mivel csak a garantált bérminimum összegét elérő keresetfejlesztést hagyta jóvá a Tüke Busz Zrt-nél, és ez csak 8 %-ék a szakszervezetünk 25 %-os mértékű bérkövetelésével szemben.

Mit is jelentene a SZAKSZ 25 %-os keresetfejlesztési igénye, az 1121 Ft/órabérről, 1401 Ft/órabérre történő ráállást jelentene, tehát egy autóbuszvezető a Tüke Busz Zrt-nél 1400 Ft/óra kereset mellett vezetne 20-40 milliós értékű autóbuszt és felelne a rajta utazók testi épségéért.

Feltehetjük a kérdést, hogy a SZAKSZ 25 %-os bérkövetelése ezek alapján túlzó és nem életszerű? A pécsi önkormányzat cégénél a Tüke Busz Zrt-nél egy autóbuszvezető nem kereshet annyit egy órára vetített munkájáért, mint egy kereskedelembe dolgozó árufeltöltő, akinek a felelőssége összehasonlíthatatlan egy autóbuszvezető munkájával.

A SZAKSZ 2020. évre továbbra is 25 %-os keresetfejlesztést követel a Tüke Busz Zrt-nél és visszautasítja a titkos” háttéregyeztetéseket, amit az önkormányzat az FDSZ-el – ez a másik szakszervezet, aki annyira megértő és “kompromisszumkész” – folytat!

Mivel a Tüke Busz Zrt. vezetése megsértette a Sztrájk törvényt és nem volt hajlandó a sztrájk előtti kötelező egyeztető eljárás lefolytatására, ezért a SZAKSZ, 2020. február 10-én keresettel fordul a Pécsi Közigazgatási és Munkaügyi Bírósághoz, hogy állapítsa meg a sztrájkunk jogszerűségét és a sztrájk idején biztosított elégséges szolgáltatás mértékét.



Dobi István
elnök



Megosztás:
  • 237
  • 0