A VOLÁNBUSZ Zrt. egy zűrzavaros és végrehajthatatlan utasításban szabályozza a „Gépkocsivezetői napi vizsgálat technológia”, vagyis azokat a műveleteket, amit az autóbuszvezetőnek a napi ápolási, ellenőrzési és a karbantartás során el kellene végezniük.
Az utasítás végrehajthatatlan és az autóbusz ilyen szintű ellenőrzéséhez szükséges technikai feltételei sem biztosítottak, továbbá az autóbuszvezetőtől nem várható el az a szakmai tudás, amit a szabályzat elvileg tőlük megkövetel, mivel több olyan ellenőrzési fázis van, amit csak a szakműhely tud elvégezni és az esetleges hibákat feltárni.
Arról nem is beszélve, hogy a társaság a szolgálat kezdete előtt és a szolgálat végén 15 perc munkaidőt számol el a feladatok ellátására, továbbá a járatszünet és a kiállási időket nem ismeri el munkaidőként, akkor ezen időszakban semmilyen járulékos feladat elvégzésére sem kötelezheti az autóbuszvezetőt. Pedig a szabályzatban van olyan feladat, aminek az elvégzését ezen időszakban írja elő a munkáltató.
Mindezek alapján a KDSZSZ konzultációt kezdeményez a VOLÁNBUSZ Zrt. műszaki igazgatójánál, mivel Veszprémi László igazgató úr jóváhagyásával került a szabályzat kiadásra és rendszerbe állításra.
A Szövetség a konzultáció során szeretné elérni, hogy a társasság az utasítást vonja vissza, dolgozza át és egy új és teljesíthető szabályzat megalkotásával szabályozza, a napi vizsgálat folyamatát.
Dobi István
KDSZSZ elnök