A mai napon sor került a VOLÁNBUSZ Zrt. székhelyén a soron következő bértárgyalásra, ahol a KKSZ-VKSZ és a KDSZSZ ismertette a munkáltatóval a 2020. évi bérfejlesztési elképzelését, ami a korábban megfogalmazott munkáltatói ajánlattal kapcsolatban alakítottak ki a szakszervezetek.
A KDSZSZ alanyi jogon, differenciálatlanul 8 % bérfejlesztési igényt fogalmazott meg minden munkavállalónak és továbbá az autóbuszvezetők és a karbantartók esetében, a társaság 2020. évi bérfejlesztésének 2 %-át fordítsa differenciáltan, bérfejlesztésre.
Az egységesített bérrendszerrel kapcsolatban a Szövetség úgy foglalt állást, hogy egy nagyon egyszerű – az autóbuszvezetők által könnyen visszaellenőrizhető – bérrendszert vezessen be a munkáltató, ami állásidőből és vezetési időből állna.
A KDSZSZ a munkavégzés után járó „minőségi teljesítés pótlék” (pofapénz) rendszerbe állításával sem ért egyet.
A KDSZSZ kinyilvánította, hogy ragaszkodik ahhoz, hogy a rendelkezésre állási időre és az osztott pihenőidőre a társaság a besorolási bér (állásidőre járó bér) 100 %-ában kerüljön elszámolásra.
A KDSZSZ képviseletében tolmácsoltuk azt, hogy a hétvégi (szombat, vasárnapi munkavégzés) pótlék rendszerének megszüntetésével, a Szövetség nem ért egyet és az 50-50 %-os pótlék fenntartását támogatja.
A KDSZSZ igényli, hogy 2020-2021. évben a társaság a szakszervezetekkel együtt, egy kidolgozott program mentén képviseljék a tulajdonos előtt azt, hogy a területi bérkülönbségek csökkentése, a munkaerő megtartása miatt elkerülhetetlen.
Ennek keretében, a KDSZSZ igényli, hogy a 2020. július 1. napjával további 2 %-os SZOCHO csökkentésből eredő bérköltség-megtakarítást, a VOLÁNBUSZ bérfejlesztésre fordítsa, ami egy részlete lehetne a területi bérkülönbségek csökkentésének.
A szakszervezetek egyértelműen elutasították az év végi egy összegű bérkifizetést, amire a társaság a bértömeg 2 %-át fordítaná.
A VOLÁNBUSZ Zrt. megismerve a szakszervezetek javaslatait, kijelentette, hogy a magasabb mértékek fedezetéül a 2020. év bérfejlesztéséből lehet átcsoportosítani, tehát a rendelkezésre állási idő pótlékának növelése és a hétvégi pótlék megtartására a differenciáltan felosztható bértömeg felhasználásával valósítható meg.
Ezek után a munkáltató módosította korábbi ajánlatát és 6+4 %-ban (6 % alapbéremelés és 4 % differenciált béremelés) javasolja a 2020. bérfejlesztés elfogadását a szakszervezeteknek. A társaság kérte a szakszervezeteket, hogy operatív szervezeteikkel tárgyalják meg és véleményeztessék a munkáltató ajánlatát és a következő bértárgyalási napon közöljék a szervezetek komplex (2020. évi bérfejlesztés, egységes bérrendszer)  álláspontját, a munkáltatói ajánlattal kapcsolatban.
A következő bértárgyalásra, 2020. március 12-én, csütörtökön 9,30 órakor kerül sor és a munkáltató ígéretet tett arra, hogy mindhárom előterjesztett bérigényre számításokat végez, amit a következő egyeztetésen ismerhetnek meg a szakszervezetek.
Egyebek keretében a KDSZSZ elnöke tájékoztatta a VOLÁNBUSZ Zrt. vezetését, hogy a területeken az autóbuszok korona vírús által történő fertőzés elkerülése céljából a központilag előírt eljárások nem történnek meg és az autóbuszvezetőket nem látják el fertőtlenítő szerekkel. A munkáltató kijelentette, hogy mindent megtesz a társaság annak érdekében, hogy az autóbuszok fertőtlenítése megtörténjen és az autóbuszvezetők kézfertőtlenítő szerekkel lássa el, de jelenleg a piacon képtelenek beszerezni ezeket a fertőtlenítő anyagokat, folyamatosan figyelik a kínálatot és kisérlik meg az anyagok beszerzését, majd kiosztását.
A KDSZSZ arról is érdeklődött a társaság vezérigazgató-helyettesénél, hogy a műszaki igazgatóság mikor reagál arra a megkeresésére, amiben a műszakkezdés előtt és után, valamint munkavégzés közben, ellenőrzési folyamatokat ír elő, aminek a végrehajtását, sem a szakmai felkészültség és a külső telephely körülményei sem tesznek lehetővé. Ígéretet kaptunk, hogy a szakigazgatóság felé az észrevételünket továbbítják.
Dobi István
KDSZSZ elnök



Megosztás:
  • 376
  • 0