Egyre ingerültebben fogadom az olyan munkáltatói intézkedést, amit az ÉMKK Zrt-nél Nagy János személyforgalmi üzemvezető ismételten meghozott. A munkáltatói jogkörrel is rendelkező vezető 2016. márciusában döntött egy olyan saját hibásnak mondott ügyben, ami 2015. év elején történt és ahol az autóbusz megsérült.

Az autóbuszvezetők 2015. évben folyamatosan jelezték a fehérgyarmati autóbuszállomás vezetőnek, hogy egy kivágott fa kiálló rönkje miatt, tolatásánál meghibásodhat a jármű karosszériája.

A jelzéseket szóban és írásban is hiába közölték az autóbuszvezetők, nem történt intézkedés.

Mindaddig, míg egyik autóbuszvezető kollégánk – az említett buszállomáson – tolatás közben a tuskónak ütközött és az autóbusz hátsó köténylemeze megsérült.

Az autóbuszban 196 000 Ft. kár keletkezett és a mi Nagy Jánosunk – az a „vezető” aki jogellenesen rúgta ki Virág Sándor forgalmi szolgálattevőt és ez az ÉMKK Zrt-nek közel 10 millió forintjába került – 91 000 Ft. kártérítésre kötelezte kollégánkat, aki egyben a SZAKSZ tagja is.

Ebben az esetben az autóbuszvezetőt nem kártéríthette volna a munkáltató, mivel a munkavállalók folyamatosan jelezték a balesetveszély forrását és a munkáltató ennek ellenére sem intézkedett.

A legrosszabb esetben is a kármegosztás felelőssége merül fel, mivel a munkáltató is felelős a bekövetkezett káreseményért.

Az érintett autóbuszvezető 2015. évben történő meghallgatása során jegyzőkönyvbe mondta, hogy a felelősségét nem ismeri el, de Nagy János ennek ellenére, 2016. márciusában újra meghallgatta az autóbuszvezetőt és rávette, hogy ismerje el a bekövetkezett balesetben felelősségét, mivel a SZAKSZ által kötött biztosítás keretén belül, a biztosító úgyis megtéríti az okozott kár 90 %-át.

De ez nem így lesz, mivel ezt az ügyet is a területileg illetékes Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságon fogjuk megtámadni!

Tisztelt Szakszervezeti Tagok!

Kérlek benneteket, hogy semmilyen terhelő nyilatkozatot ne tegyetek magatokra a meghallgatás során, a munkáltató által felvett jegyzőkönyvbe.

Ragaszkodjatok ahhoz, hogy a fellebbezés lehetősége szerepeljen a kiadott határozatban, ugyanis 30 napunk van arra, hogy eldöntsük közösen a SZAKSZ jogsegélyszolgálatával, hogy megtámadjuk a munkáltató határozatát.

Az is felháborító a fenti esetben, hogy Nagy Jánosnak egy év kellett ahhoz, hogy a kártérítésről döntsön és majdnem 50 %-ban határozta meg az okozott kár értékének a megtérítését!

Mit csinált ez a „vezető” egy évig?

Talán félt, hogy megint el ne kövesse azt a hibát, amit a bíróság esetlegesen jogellenesnek ítélne, de elkövette, mivel nem vette figyelembe a korábban jegyzőkönyvbe foglalt munkavállalói nyilatkozatot. Arról nem is beszélve, hogy valamilyen „fondorlattal” rávette az érintett tagunkat, hogy megmásítsa korábbi nyilatkozatát.

Nem értem ezeket a személyforgalmi vezetőket! Maholnap lepkehálóval kell majd fogni az autóbuszvezetőket, mivel 100 000 Ft-ért senki nem akar ebben a munkakörben elhelyezkedni és eközben az ilyen vezetők közel százezer forintos – és még ennél magasabb összegű – kártérítéseket osztogatnak a társaságnál.

Az autóbusz-vezetőknek ez ellen is fel kellene már lépni és nem csak az alacsony bérek miatt, hanem a folyamatos „baszogatások” miatt is azt kellene mondani, hogy elég volt! A félelemre nem lehet mindent ráfogni és azt mondani, hogy, ha nem írom alá akkor kirúgnak, meg „megszopatnak” és még sorolhatnám az ismert kifogásokat.

Nekem is tele a „tököm”, de így nem lehet segíteni, ha a tagjaim beszarnak és mielőtt beszélnének a szakszervezettel aláírnak minden hülyeséget.

Ismételten leírom „lassan”, hogy mindenki értse!

Senki ne írjon alá semmilyen jegyzőkönyvet és a munkaviszonyával kapcsolatos dokumentumot, amíg a szakszervezettel nem konzultált!

Azér fizetitek a tagdíjat a szakszervezetnek, hogy ha kell akár jogi segítséget is nyújtson számotokra és ez a legfontosabb manapság!

Fel a fejjel!

SZAKSZ

elnök

Megosztás:
  • 322
  • 0