A V-Busz Kft. 2020. évre nem volt hajlandó a szakszervezettel a munkavállalók alapbéremelés végrehajtásáról megállapodni, így erre az évre eddig nem is született a társaságnál bérmegállapodás. A V-Busz Kft. megalakulása és működése óta a társaság a kollektív szerződésben foglalt szabályozást is megsértve, nem juttatott formaruhát a autóbuszvezetők és termelésirányítók számára.
A SZAKSZ felteszi a kérdést, hogy hol van az a pénz, amit a formaruha-juttatásra kellett volna fordítani? Mire költötte el a munkáltató a formaruha-beszerzésre szánt összeget?  Lehet, hogy  az itt megtakarított (elcsalt) pénzekből van a két vadonatúj Skoda Octavia (alapár 8 389 530 Ft), amit a vezetők szolgálati autóként használnak?! Egy időszerű kérdés, egy veszprémi székhelyű és ekkora, valamint nehéz gazdálkodási helyzetbe kerülő cégnek, minek kell két szolgálati autót üzemben tartani?
Mindezekkel együtt a drága autó egyik haszonélvezője az ügyvezető, a napokban hozott egy szolgálati utasítást, miszerint a V-Busz Kft. 2020. május 1. napjával, a munkába járás céljából használt saját tulajdonú személygépkocsik költségtérítését, 20+15=35 Ft/km-ről, 9 Ft/km-re csökkenti!
Ez a költségtérítés, még az üzemanyagköltségét sem fedezi, a jármű amortizációs költségéről már nem is beszélve. 
Azért arra kíváncsiak lennénk, hogy Pálinkás úr a szolgálati autót saját céljaira is használhatja és ennek a költségeit is a V-Busz fizeti? 
Azok a munkavállalók, akik jelenleg is társaságnál dolgoznak, biztosították az elmúlt másfél év szolgáltatását Veszprém városában, most szembe lettek köpve és azon kívül, hogy a kollektív szerződésben vállalt juttatásokat sem biztosítja a társaság, még a jogosan felmerült költségek megtérítésére sem hajlandó a munkáltató.
Miért van most ekkora mellénye ennek az ügyvezetőnek, ami alapján úgy gondolja, hogy büntetlenül megkárosíthatja a munkavállalóit?
Pálinkás úr, egyszer elmúlik a koronavírus válság és újból átrendeződhet a munkaerőpiac és akkor is biztosítani kell majd a szolgáltatáshoz szükséges munkaerőt!
A SZAKSZ a járványhelyzetre tekintettel, felfüggesztette a 2020. évi bértárgyalását a munkáltatónál, de miután normalizálódik a helyzet ez a kérdést újra napirendre vesszük.
A V-Busz Kft. ügyvezetőnek, Pálinkás úrnak  – járványveszély ide, vagy oda – azért arról gondoskodni kellene, hogy az autóbuszok megfelelő biztonság technikai feltételek teljesülésével vegyenek részt a közforgalomba. A SZAKSZ legutóbbi figyelmeztetése után kezdték el az autóbuszok műszaki felülvizsgálatát, amit már egy évvel korábban is jeleztünk és amit a munkáltató eddig nem nagyon vett komolyan. Miután a hatóság felé történő bejelentéssel fenyegetőztünk, kezdték el a műszaki problémákat felszámolni.
A SZAKSZ úgy látja, hogy a jelenlegi vezetés a társaságnál kialakult gazdálkodási problémákat rosszúl kezeli, arra nem az lehet a megoldás, hogy a foglalkoztatás során a munkavállalóit megkárosítja.
Dobi István
SZAKSZ elnök


Megosztás:
  • 524
  • 0