Még mindig nincs egyezség a volános bértárgyaláson, Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke a Somogyi Hírlapnak kedden azt mondta: egyre fogy a dolgozók türelme. Végső esetben a nyomásgyakorlás legsúlyosabb eszközéhez nyúlnak, s sztrájkot hirdetnek.

 

– Úgy értesültem, hogy országosan 125 millió forinttal emelte ajánlatát a munkáltatói szövetség – utalt a legutóbbi tárgyalásokra Dobi István, a Szaksz elnöke. – Ez a fizikai állomány esetében havonta nagyjából 7500 forintos béremelést jelentene, a szellemi dolgozóknál – bruttó 300 ezer forint havi átlagkereset alatt – mintegy 3000 forintos növekedést biztosítana. A három százalékot közelítő béremelést nem fogadta el az akciószövetségbe tömörült hat érdekvédelmi szervezet, a Szaksz minimum öt százalékos keresetfejlesztést és ezzel együtt a szakterület bérfelzárkóztatást tartja csak elfogadhatónak.

 

Dobi István úgy fogalmazott: az elvégzett munka mennyiségéhez és a felelősséghez képest megalázóan keveset keresnek a közlekedési dolgozók. Egy fiatal autóbuszvezető vagy karbantartó szakmunkás alig nettó 100-110 ezer forintot visz haza. Nem becsülik meg kellőképp a dolgozókat, ennek kettős következménye van: a nagyfokú, évről évre súlyosbodó elvándorlás, illetve nincs biztosítva a szakmai utánpótlás. Melynek már középtávon igen kellemetlen következményei lehetnek. A Szaksz elnöke rámutatott: folytatni kell a bértárgyalásokat, illetve ezzel párhuzamosan a munkabeszüntetés előtti elégséges szolgáltatásokról szóló megbeszélést. A sztrájk – folytatta – kétségkívül a legkeményebb eszköz a nyomásgyakorlásra, még akkor is, ha a törvények meglehetősen leszűkítik a tiltakozni vágyó munkavállalók és szakszervezetek mozgásterét.

 

Számos jelzést, információt közvetítenek felénk, eszerint a dolgozók nagy része unja az egyeztetés dömpinget – emelte ki az elnök. – Túl hosszú ideje tart a bértárgyalás, és úgy tűnik, egyre inkább fogy a türelem és a remény.

 

Forrás: sonline.hu

 

Megosztás:
  • 239
  • 0