A Szövetség tagszervezetei, akik a VOLÁNBUSZ Zrt-nél működnek, a mai napon egyeztették álláspontjukat a cafeteria csökkentésből eredő pénzösszegek alapbéresítéséről, a 2020. évi keresetfejlesztés és a társaságnál várhatóan áprilistól bevezetésre kerülő egységes bérrendszer szerkezetével kapcsolatban. Kiemelten kezelték a munkahelyeken sorra kerülő üzemi tanácstagok választását és egyeztették a közös jelöltek indításának lehetőségét is.
A tagszervezetek képviselői megerősítették és helyesnek tartották az a magatartást, amit a KDSZSZ a munkáltatónál tanúsít, vagyis a munkavállalók érdekvédelmét, ha kell konfrontatívan és a szakmai kritikák megfogalmazása mellett kell a jövőben is ellátni.
A testület a jelenlegi szakszervezeti magatartást nem tartja olyan iránynak, aminek hosszú távon ne lenne eredménye, hiszen a munkáltató által radikálisnak ítélt – itt a munkáltató a szélsőséges minősítésre gondol, szövetségünk pedig az alapos, gyökeres és mélyreható változásokat igénylő szervezetként – KDSZSZ megpróbál a VOLÁNBUSZ Zrt-nél valós érdekvédelmi munkát folytatni.
Az Elnökség tagjai úgy ítélték meg, hogy az irány jó és továbbra is határozottan kiállva kell a VOLÁNBUSZ Zrt-nél tagjaink képviseletét ellátni és nem lehet az kérdés, hogy mennyire felelünk meg Dávid Ilona elnök-vezérigazgató asszony ízlésének és elvárásainak.
A KDSZSZ továbbra is követeli, hogy a cafeteria csökkentéséből eredő és a SZOCHO megtakarításból eredő 7000 Ft-os keretösszeget a VOLÁNBUSZ Zrt. 2020. január 1. napjával visszamenőleges hatállyal alapbéresítse és ezek után kerüljön sor a 2020. évi keresetfejlesztés végrehajtására.
A KDSZSZ továbbra is az egy, az ez évre szóló 15 %-os alapbéremelést tartja elfogadhatónak, tehát két számjegyű béremelés megvalósítását tudja csak támogatni a VOLÁNBUSZ Zrt-nél.
A 2020. április 1. napjával bevezetésre  kerülő egységes bérrendszer  tervezetén a munkáltató jelenleg is dolgozik, tehát még az nem ismert, de a KDSZSZ  a mai napon újból a korábbi elvárásait erősítette meg, miszerint a VOLÁNBUSZ Zrt-nél az autóbuszvezetők által egy áttekinthető bérrendszer és könnyen ellenőrizhető bérelszámolás, valamint teljesítményelemeket mellőző (órabér, havibér) és kevés pótlékelemeket tartalmazó bérrendszer kerüljön bevezetésre.
A KDSZSZ nagyon rövid határidőn belül követeli, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. egységesítse az üzemanyag-gazdálkodás rendszerét, amin belül szabályozná a társaság az autóbuszvezetők ösztönzését biztosító üzemanyag-megtakarítás rendszerét.
A KDSZSZ elfogadhatatlannak tartja, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt-nél a munkavállalók szociális segélyezése nem egységes, ami a munkavállalók egyenlő bánásmód követelményeit hagyja figyelmen kívül.
Az Elnökség tagjai arról számoltak be, hogy a munkáltató továbbra is súlyosan megsérti az évi rendes szabadságok kiadását. Több területen nem alkalmazzák a munkaügyi hatóság által kötelezően előírt szabadság engedélyezéséhez előírt nyomtatvány használatát. Több területen nem tartják be a vezénylések határidőn belüli közlését és a munkanap, valamint a pihenőnapok áthelyezéséhez kapcsolódó pótlékolt időt sem minden esetben adják fel elszámolásra. A szabadságokat 1-2 napjával és sokszor órakiegészítésre felhasználva, a munkavállaló tudta nélkül adják ki és számolják el, ezzel sem biztosítják a munkavállaló pihenését, regenerálódását. 
A KDSZSZ továbbra is tiltakozik az ellen, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. az egyéni munkaszerződésekben lemondatja a munkavállalót arról a jogáról, hogy a foglalkoztatása során igényelhetné az egybefüggő 14 nap szabadság kiadását.
A KDSZSZ továbbra is tiltakozik az ellen, hogy az egyéni munkaszerződésekben a VOLÁNBUSZ Zrt. a munkavégzés helyét az egész országra, tehát Magyarországra terjeszti ki jelöli meg.
A KDSZSZ továbbra is azon az állásponton van, hogy az autóbuszvezetők a járat ellenőrzése során nem kötelesek az ellenőri jelentést aláírni. Most van folyamatban egy eljárás, aminek a befejezését követően a KDSZSZ jogsegélyszolgálatának közreműködésével a határozatot a bíróságon támadjuk meg és a bíróság ítélete alapján el fog dőlni, hogy az autóbuszvezetőket kötelezheti-e a munkáltató arra, hogy a helyszínem a dokumentumot aláírják.
Főleg a Pest megyei autóbuszvezetők bérelszámolása áttekinthetetlen és nincs arra magyarázat, hogy a nettó bérek ingadozása, ami 50-70 ezer forintot is jelenthet, milyen okból következnek be.
Mindezekáltal a KDSZSZ több vitatott kérdésben konzultációt kezdeményez a munkáltatónál és eredménytelenség esetén a kollektív és egyéni munkaügyi viták elindítására kerülhet sor, aminek keretén belül lehet megoldani a vitatott kérdéseket.
Összefoglalva, addíg míg a munkavállalók tagságukkal támogatják tagszervezeteinket, KDSZSZ dolgozik és érdekeket véd a VOLÁNBUSZ-nál, tetszik, vagy nem tetszik ez az elnök-vezérigazgatónak.
Dobi István
KDSZSZ elnök


Megosztás:
  • 307
  • 0