A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöksége, a mai napon ülésezett és meghatározta a 2013. évi bérfejlesztési igényét.  A SZAKSZ elnöksége úgy foglalt állást, hogy 8 %-os keresetfejlesztést és a béren kívüli juttatások (pl.:caffetéria) tekintetében az 1 főre jutó bruttó bázis összeg, 8%-al történő növelését tartja elfogadhatónak, figyelembe véve a társaságok nehéz gazdasági helyzetét. Az elnök 2013. január 7. napján levelében tájékoztatja a SZAKSZ által képviselettel rendelkező, Gemenc, Kapos, Pannon, Somló Volán Zrt. vezérigazgatóit az elnökség határozatáról, és kezdeményezi a bértárgyalások azonnali megkezdését.

A tárgyalások során a SZAKSZ szükségesnek tartja a rendelkezésre állási idő alkalmazásának felülvizsgálatát a közúti közlekedésről szóló törvény Kkt. 18/E. §-a értelmében. Kiemelten: „A rendelkezésre állási időnek minősülő időszakot és előrelátható időtartamát – az indulás előtt vagy közvetlenül a rendelkezésre állási idő kezdetét megelőzően – a munkavállalóval ismertetni kell.”

Továbbá el kell érni, hogy a jövőben az évi rendes fizetett szabadságok kiadása a hatályos Mt. előírásai alapján történjen, azt ne lehessen a munkavállaló tudta nélkül 1-2 nap kiírásával elírni. A szabadságnak – a jogalkotó szándékai alapján is – munkavállaló pihenését és regenerálódását kell biztosítani.

Fontos, hogy az autóbuszvezető a lakhelyéről az autóbusz tárolási helyére, saját szgk-ával közlekedik, akkor a felmerült költsége térüljön meg, vagyis az NAV által meghatározott üzemanyag költség és 9 Ft/km. díjtétellel kerüljön elszámolásra. És már az-az idő is munkaidőként legyen elszámolva, amit az odautazás során tesz meg a személyautójával a munkavállaló

Az egy hétnél korábban áthelyezett, módosított munka és pihenőnap rendkívüli munkavégzés alapján kerüljön elszámolásra.

Azoknál a társaságoknál, ahol a bérrendszer alapbér megállapítást ír elő, ott az autóbuszvezetők bérbesorolása a garantált bérminimum alapján történjen.

Egyértelműen kell szabályozni, hogy az autóbuszvezető az osztott pihenő idejében, a rendelkezésre állási időben, a munkaközi szünetben munkát nem végezhet. A termelésirányítók ezen időben nem utasíthatják munkavégzésre, vagy a járulékos feladatok ellátására az autóbuszvezetőt.

Dobi

Megosztás:
  • 245
  • 0