Tisztelt Dobi Úr! Mielőtt nyilvános bejegyzést írnék facebook oldalára megkérdezem, hogy az Ön által képviselt szakszervezet milyen eredményeket ért el a munkáltatókkal folytatott kapcsolatokban, ideértve a közúti közlekedési szakmában kötött Kollektív Szerződések megkötését is? Egyes vélemények szerin az Ön által képviselt szakszervezettel kevesen ülnek le szívesen tárgyalni, ennek ellenére lehetnek eredményei és az a lényeg nem pedig az, hogy kedvelik-e, Megtisztelő válaszát várva, üdvözlettel: ……………. , aki nem a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet tagja




Tisztelt Kollégám!


Írja, hogy velem kevesen ülnek le szívesen tárgyalni. Ez igaz, szívesen nem, de leülnek, főleg ha nincs más választásuk. Tudja Ön, vagy sejti, hogy miér van ez? Egészen más az érdekképviseletről a véleményünk, mint a Volán szakmában működő társszakszervezeteinknek. Ezt a tárgyalások során megnyilvánuló magatartásunk is alátámasztják. A Volán társaságok régiósítása után – nem csak az én véleményem – a közlekedési központok közül, a munkavállalók számára az egyik legjobb KSZ kötöttük. Igaz, hogy ez csak egy régió a 7 közül, de jelenleg itt vagyunk többségben (900 fő taggal). Kérdezi, hogy az alágazati kollektív szerződés megkötésének részesei vagyunk-e. Nem, mi nem vagyunk aláíró fél. Ismételten visszakérdezek, tudja-e Ön azt, hogy a jelenlegi alágazati KSZ több hátrányos szakaszt tartalmaz, mint előnyöket. Több olyan pontja van, ami lehetővé teszi a munkaidőalap jelentős csökkentését, még az 50 Km. járathossz alatti vonalakon is. Ön szerint azok a szakszervezetek (KKSZ, KMSZ) akikkel a munkáltatók „szívesen leülnek” tárgyalni, azok a munkavállalók számára előnyös megállapodásokat kötöttek az elmúlt években? Jövő hét szerdán miért nem ülnek a képviselőik ott az MNV Zrt-be és miért nem mondják el, hogy a régiósítással milyen problémák merültek fel, amin változtatni kellene? A SZAKSZ véleményem szerint egy tisztességes szervezet, akit nagyon sok tisztességes tag (munkavállaló) támogat. Szerintem azért, hogy jobban megismerje a munkánkat, ajánlom figyelmesen tanulmányozza át honlapunkat (www.szaksz.hu). Szakszervezeti vezetőként 26 éve dolgozom, és az a szakszervezet politika és stratégia, amit képvisel szakszervezetünk, eddig még sikeres volt. Tagságunk nem csökkent az elmúlt évek alatt, sőt nőtt. Fél éve még 1080 fő tagunk volt, jelenleg 1450 tagot képviselünk.

Amúgy köszönöm érdeklődését és kérdéseit.

Üdvözlettel: Dobi



Tisztelt Dobi Úr!

Levelében többek között ezt írja:

„A Volán társaságok régiósítása után – nem csak az én véleményem – a közlekedési központok közül, a munkavállalók számára az egyik legjobb KSZ kötöttük. Igaz, hogy ez csak egy régió a 7 közül, de jelenleg itt vagyunk többségben (900 fő taggal).”

Kérdezem, Ön szerint melyik a másik legjobb, esetleg a harmadik? Ha az Önök által kötött az egyik legjobb akkor azt terjeszteni kellene, viszont ahttp://www.szaksz.hu/index.php?option=com_rokdownloads&view=folder&Itemid=29 linken semmit sem találunk. Miért tűnik nekem úgy, mintha az eredményeiket Önök szinte titokban tartanák, miközben másokat nyilvános bírálat alá vesznek? Ön szerint ez az idézet fedi a valóságot: „Nálunk is ugyan az a káosz van mint a többi volt volánnál. KMKK is meglépte az autóbusz-vezetők teljes palira vételét a szakszervezet asszisztálásával. Csak mi állomásfőnökségünknél 15-20 buszvezető készül leszámolni a 65-ből ez miatt. 10-15%- os bér csökkenés itt is általános, de tudunk 35%-ról is.”? Idézet ez egyáltalán, vagy csak légből kapott mondatok? Ha már az MNV Zrt. a téma, kérdezem, hogy az ön szakszervezete milyen eredményt ért el a tulajdonosi jogok képviselőjénél annak érdekében, hogy a régiós átalakítás, bérezés, ill. munkaidő-szabályok átalakítása estlegesen többlet bérfelhasználás mellett történhessen? Vagy az Önök területén béremeléssel társult a régiós összevonás?

Higgye el kíváncsi vagyok, miért a stílus a szaksz.hu honlapon.

Válaszát várva, üdvözlettel: ………..



Tisztelt Kollégám!


Szívesen visszahívom, ha megadja a telefonszámát. Ne haragudjon, itt tovább nem szeretnék a feltett kérdéseire válaszolni. Az esetleges beszélgetésünk során sokkal részletesebben megbeszélhetjük azokat a kérdéseket amit ismételten hozzám intézett.

Tisztelettel: Dobi




Sajnos nem sikerült a Kollégával telefonon folytatni az eszmecserét, mivel eddig még nem válaszolt levelemre, amiben közölte volna velem a telefonszámát.



Dobi

Megosztás:
  • 330
  • 0