A DDKK Zrt-nél holnap folytatódik a bértárgyalás, ami a KKSZ és a KMSZ által országos szinten aláírt bérmegállapodás eredményeként, a társaság egyes munkavállalóinak 2016. évi keresetfejlesztését eredményezheti. A SZAKSZ idén sem lepődött meg azon, hogy az alágazati bérmegállapodás, helyi szinten a DDKK Zrt-nél a bértömeg növekedés jóval 3 %-alatt marad. Az előzetes tájékoztatás alapján a 2,5 %-ot nem haladja meg az a bértömeg növekedés, ami a személyre szóló keresetfejlesztésre fordítható.

 

A SZAKSZ felszólítja a Közúti Közlekedési Szakszervezet és a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségét, hogy adjanak magyarázatot arra, hogy miért kellett a 2016. évre szóló 2,5 % körüli bérfejlesztésről szóló megállapodás kötni a munkáltatóval úgy, hogy a szakszervezetek egységének megtartásával a nyomásgyakorlás eszközének lehetőségét sem alkalmazták.

 

Arról nem is beszélve, hogy korábbi határozataikban 5 %-nál kevesebb bérfejlesztés elfogadására a döntéshozó testületeik nem adtak felhatalmazást és ennek ellenére, az aláíró szakszervezetek átlagosan 2,5 %-os keresetfejlesztésben állapodtak meg a munkáltatóval!   

Tisztelt Munkavállalók!

 

Azok akik a fent említett szakszervezetek tagjaiként támogatják a KKSZ és a KMSZ „érdekvédelmi” tevékenységét, véleményetek szerint jól van ez így? Mindezek által az aláírt bérmegállapodás kielégíti igényiteket és Ti is úgy gondoljátok, hogy ennél nagyobb bérfejlesztésért nem kellett volna a szakszervezeteknek együtt harcolni? Ti is úgy gondoljátok, hogy irreális a SZAKSZ azon követelése, hogy 3 év alatt a keresetek 50 %-al növekedjenek, annak érdekében is, hogy megálljon a VOLÁN szakmát elhagyók jelentős száma?

 

  

Dobi

Megosztás:
  • 252
  • 0