A VOLÁNBUSZ Zrt-nél, darázsfészekbe nyúltunk a nyugdíjas kollégáink visszafoglalkoztatásával kapcsolatban feltárt problémákkal is. A Facebook oldalainkon a kommentekből kiderül, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. vezetésének, a nyugdíjas autóbuszvezető kollégák visszafoglalkoztatásával kapcsolatos gyakorlatát, az aktív autóbuszvezető munkavállalók elutasítják.

Egy aktív autóbuszvezető megkeresése:

„Tisztelt Dobi Elnök Úr!

Először is engedje meg, hogy elnézését és megértését kérjem, amiért név nélkül írok önnek. Sajnos felénk a vezetőség nem nézné jó szemmel ezeket soraimat, és nem szeretnék hátrányt szenvedni emiatt. Tudniillik felénk a vezetőség hozzáállása az ön által képviseltekre annyi, hogy “a Dobi egy felforgató, szítja a feszültséget, hergeli a sofőröket stb., stb.”. Ezért is nem szeretném a nevem vállalni, remélem megérti.

Viszont úgy érzem, hogy muszáj kiállnom a kollegáimért, kötelességemnek érzem, hogy jelezzek egy problémát az ön irányába, bízva, hogy szót emel ez ügyben is.
Nemrég olvastuk kollegáimmal az ön felvetését a nyugdíjasokkal kapcsolatban. Teljes mértékben egyetértünk, és ehhez kapcsolódna egy probléma, mely égetően sürgős.

Nos jómagam buszvezetőként dolgozom 5 éve Veszprém megyében. Nemrég bevezették az új ütemezett menetrendet, ami persze szükséges volt, ugyanakkor több forda megszűnését eredményezte a környéken és ezáltal több kolléga is forda, valamint busz nélkül maradt. Buszaikat átcsoportosították, ők pedig tartalékként kénytelenek helytállni. Többnyire 35-50 év közötti kollegákról beszélünk. Persze enyhítene a problémán, ha a hamarosan nyugdíjba vonuló kollegák már most nem zengték volna be, hogy ők bizony nyugdíj után is maradnak, mégpedig a “saját” fordájukon a “saját” buszukkal. Ezt elfogadhatatlannak tartjuk és mélyen felháborít mindannyiunkat. Van olyan eset is, ahol külső telephelyes busztól nem messze lakó kollega azért kényszerülhet a jövőben tartalék szerepkörre és kénytelen lesz autózni 20-30 km-t naponta oda és vissza, mert a nyugdíjba vonuló kollega nem hajlandó átadni a helyét. És természetesen a vezetőség ehhez vígan asszisztál is. Ez természetesen csak egy példa a sok közül, de ahogy hallom munkám során más üzemeknél is vannak hasonlóra példák. Elfogadhatatlan és vérlázító ez a helyzet, ezért fordultam önhöz, hogy próbálja felemelni a szavát az ilyen gusztustalan szitu ellen. Szerintem, aki nyugdíj korhatárt eléri, (tekintettel erre a rendkívüli helyzetre is) adja át a helyét, pláne, ha aktív korú alternatíváktól hemzseg a település.

Ez momentán csak Veszprém megyét érinti ugye, mi vagyunk a kísérleti nyulak az új menetrendekkel kapcsolatban, de hamarosan országos lesz ez a probléma. Menjünk hát a dolgok elébe, bízunk az ön segítségében.

Köszönöm, hogy elolvasta levelem

Tisztelettel
Egy autóbuszvezető”

Nem akarom elkeseríteni a VOLÁNBUSZ vezetését, de a KDSZSZ és a SZAKSZ – a szakszervezet számára biztosított jogosítványok alapján – a jövőben is folytatni fogják érdekképviseleti tevékenységüket. A vezetésnek pedig azon kellene dolgoznia, hogy ne adjon lehetőséget a KDSZSZ és a SZAKSZ számára, hogy sorozatosan foglalkoztatási szabálysértéseket és problémákat találjon a VOLÁNBUSZ Zrt-nél!

Azt a vezetőt, vezetőket pedig, aki a három évtizede tartó szakszervezeti munkám gyakorlása során személyemet felforgatónak ítéli, csak sajnálni tudom!

Dobi István
elnök

Megosztás:
  • 1224
  • 1