A Kapos Volán Autóbusz-közlekedési Szakszervezet, az ADU Baranya Megyei Független Szakszervezete, és a „DÁM” Autóbuszvezetők Független Szakszervezete a mai napon 2010. március 20-án együttműködési megállapodást írtak alá dombóváron és létrehozták a Dél Dunántúli Régió Autóbusz-közlekedési Szakszervezet Koordinációs Tanácsát. A három szervezet együttesen 805 fő szakszervezeti tagot képvisel.

A Somogy – Baranya – Tolna megyében működő – autóbusz-közlekedési – szakszervezetek megelégelték a Volán Társaságok vezetésének lépéseit, amit a racionalizálás jegyében hajtottak végre és terveznek végrehajtani a jövőben. A működési területünkön a közszolgáltatásban tapasztalható bizonytalanságok késztették a szakszervezeteket az összefogásra és az együttes fellépésre, melynek keretén belül kívánják megakadályozni a további kiszervezéseket, telephely bezárásokat, eladásokat és a részleges, vagy teljes privatizációt.

A Szakszervezetek úgy gondolják, ideje lenne már kivizsgálni, hogy az eddigi lépések amelyek a Volán Társaságoknál a veszteség csökkentése érdekében, a telephelyek bezárása, eladása, a szolgáltatás kiszervezése stb. történtek kinek az érdekeit szolgálták! Egyes területeken a műszaki háttér felszámolása, – a jelenlegi autóbuszpark átlagéletkorát figyelembe véve – veszélyeztetheti a menetrendszerű közlekedést, és jelentősen növeli a rezsi költségeket.

A Gemenc Volánból kiszervezett és alvállalkozónál foglalkoztatott munkavállalók jövedelmi helyzete romlott, juttatásaik kifizetése sokszor késik, ezzel a munkáltató hatályos törvényi előírásokat is megsérti.
A szolgáltatás zavartalan működésének alapfeltétele a munkáltató és a munkavállalókat képviselő szakszervezet között a rendezett munkaügyi kapcsolatok megteremtése. Ezt minimum feltételnek tartják az OrangeWays  Tolna megyében működő vállalkozásánál is, ezért a „DÁM” Autóbuszvezetők Független Szakszervezete mellett kiállva, az együttműködésben résztvevő szakszervezetek, felszólítják Kedves Ferenc urat, mint tulajdonost, hogy haladéktalanul kezdjék meg a tárgyalásokat a Kollektív Szerződés megkötésével kapcsolatban, a képviselettel rendelkező szakszervezettel.

Az érintett Társaságoknál működő szakszervezetek a LIGA szakszervezetek keretén belül a foglalkoztatási szabályok felülvizsgálatát is kezdeményezni fogják, mivel a jelenlegi szabályozás egyoldalúan a munkaadó érdekeit szolgálja. A munkahelyen eltöltött idő az munkaidő! Ne lehessen a munkaidőt csökkentve és jelentősen kevesebb (40%) bérrel elszámolva a belföldi autóbusz-közlekedés területén alkalmazni „rendelkezésre állási időt”.

A fentiekben feltárt problémák, a munkavállalókra kedvező megoldásának érdekében, a szakszervezetek, a jövőben összehangolják cselekvési programjaikat, akcióikat. Egyeztetik a nyomásgyakorlás lehetséges formáira vonatkozó álláspontjukat és törekednek az együttes fellépésre.
Minden törvényes eszközzel, végső lehetőségként, ha kell sztrájkkal is megakadályozzák a Volán Társaságoknál a munkahelyek további csökkentését a régióban.

Mindhárom Szakszervezet 2010. március 30-án csatlakozni kíván a LIGA Szakszervezetek táborához. Úgy ítélik meg, hogy ma Magyarországon a munkavállalók érdekvédelmét leghatékonyabban a LIGA Szakszervezetek látják el!

Dombóvár, 2010. március 20.

A Koordinációs Tanács képviseletében:

003630 9390-108 Dobi István
kvasz@t-online.hu KVASZ elnök

                         
                       

Megosztás:
  • 231
  • 0