Tisztelt Dobi István Elnök Úr!
A tiszaújvárosi buszvezető írásával teljesen egyetértek, Csak …………… érintett ugyan a dolog, (…………..) de személyesen volt alkalmam végignézni, ahogy a tiszaújvárosi illetőségű volt vezénylő, ma már üzemigazgató hogyan játszott a szabadságokkal, km-ekkel, emberekkel. A tiszaújvárosi üzemegység a miskolci mellett az az üzemigazgatósága az ÉMKK-nak, ahol a sofőrök nem szólhatnak, mert bosszút állnak rajtuk. Nem véletlen, hogy innen hiányzik a legtöbb ember.



Itt mindig van felvétel, hiszen ….. kinyilatkoztatta, „ha nem mégy a saját autóddal más telephelyre dolgozni, akkor már holnap nem kell jönnöd dolgozni” és sajnos vannak tapasztalt sofőrök németországi cégeknél, akik emiatt mentek el. A sofőrök munkaszerződésében a „VÁLTOZÓ MUNKAHELY” van megjelölve, így amennyiben a 25-30-40 km-re lévő másik település járatára van kiírva a dolgozó, akkor nem a járatkezdés a munkaidő kezdete, hanem a munkába indulás ideje, azaz bele kell számítani az odautazást is. Sajnos itt ilyenről szó sem lehet.


Az üzemigazgató úr nincs tisztában a Munka Törvénykönyve legalapvetőbb részeivel sem, volt rá példa, hogy a ………… úgy kellett a járatot kivinnie az egyik közeli kisvárosba, mivel a munkaidejébe már nem fért bele, a menetlevélre nem írhatta be, de a járatot meg kellett csinálnia. Kérdés, ha ilyenkor baleset történt volna, hogyan számol el a VOLÁN. (A ……… precízen vezette a menetlevél nyilvántartó kis könyvét évenként, amelybe a napi km mellett a menetlevél száma, tankolt üzemanyag mennyisége, a leadott bevétel is szerepelt.) Így tudta érvényesíteni a balesetmentes km-ét is, mivel azt is pár százezerrel lefelé akarták kerekíteni.


A szabadságok kiírásáról általában a bérjegyzék alapján tudnak tájékozódni a sofőrök, még arra sem méltatják őket, hogy legalább szóljanak, hogy kiírtak pár napot. A tiszaújvárosi üzemigazgatóságnál csak a munkájuk iránt legelhivatottabb munkatársak maradnak meg, de amint jobb munkalehetőséget kapnak, ők is továbbállnak. Járatokat szüntetnek meg, fordákat vonnak össze, mert nincs ember rájuk. Holott emberi, erkölcsi és anyagi megbecsülés szükséges, a szakemberhiányt másként nem lehet orvosolni.


Köszönöm, hogy megírhattam, kérem lehetőség szerint nevem és elérhetőségem anonimitását.



……………………




Egy cikk jelent meg a Munkástanácsok honlapján, melyből idézek egy részt. Ezzel egyidejűleg kérdésként merül fel bennem, hogy a Munkástanács miért nem látja az ÉMKK Zrt-nél a törvénysértéseket és egyes vezetők korrupciós ügyeit?


Az ÉMKK Zrt. egyik munkavállalója jelezte az Észak-Magyarországi Közlekedési Munkástanácsa felé , hogy kifejezetten zavarja az a fajta „érdekképviselet” ami egyrészt a SZAKSZ vezetőjétől, másrészt azoktól a munkavállalóktól akik a SZAKSZ tisztségviselőjeként , vagy tagjaként azonosulnak ezzel a stílussal és viselkedésükkel megbotránkozást váltanak ki jó érzésű kollégájuk körében. Joggal érzik úgy a munkavállalók ,hogy senkinek nincs joga sárba tiporni több évtizedes tisztességes munkájukat, mely által kiérdemelték a munkáltatójuk megbecsülését és elismerését. Az Észak-Magyarországi Közlekedési Központ Zrt. Munkástanácsának vezetése teljes körűen elhatárolódik attól a fajta viselkedéstől amelyet a SZAKSZ képvisel.

A Munkástanács javasolja minden munkavállalónak gondolja végig a kollégájuk által leírtakat és azt követően higgadtan mindenféle befolyásolás nélkül döntse el tud-e azonosulni azzal amit a SZAKSZ képvisel.

A szakszervezet tagja”

Itt lehet olvasni a levét teljes szövegét:

http://munkastanacsok.hu/nyilt-level-az-eszak-magyarorszagi-kozlekedesi-munkastanacs-elnokenek/

Azért az érdekelne, ki lehet ez a Munkástanács tag, aki nem adja az általa írt levélhez a nevét?

Dobi István
elnök

Megosztás:
  • 744
  • 0