A SZAKSZ 2019. október 25-én konzultációt kezdeményezett Kameniczky Ákos forgalmi igazgató úrnál, több témakörben, ami alapján a megbeszélésre a mai napon került sor. A konzultáció érintette az autóbuszvezetők vezénylésével a SZAKSZ által feltárt problémákat, az autóbusz ellenőrzése során keletkezett ellenőri jelentés, autóbuszvezető általi aláírási kötelezettségét, továbbá a tartalékszolgálat autóbuszvezetői pótlék bevezetését, és nem utolsó sorban a nyíregyházi helyi személyforgalmi üzem forgalomirányítási és bevételelszámolási problémáit.


A szakterületi vezetője, Kameniczky igazgató úr megvizsgálta a korábbi bejelentésünket és a konzultáció keretén belül adott tájékoztatást a Veszprém megyei vezénylés által alkalmazott helytelen gyakorlat azonnali megszüntetéséről, amit a szakterület sem tartott elfogadhatónak. A szabálytalanságot, a vizsgálat során az ajkai vezénylő azzal indokolta, hogy azért vezényelte több napra az indokoltnál az autóbuszvezetőket, majd csökkentette a vezényelt napok számát, mert – állítása szerint – a SZAKSZ-os autóbuszvezetők rendszeresen megtagadták a vezénylésen felüli berendeléseket. Visszautasítom ezt az indokot, mivel ez hazugság! Országos szinten sem tapasztalható az a munkavállalói magatartás, miszerint a SZAKSZ-os autóbuszvezetők ne működnének együtt a vezénylőkkel! A kiegyensúlyozott munkakapcsolat mindkét fél érdeke.

Az ellenőrzés során keletkezet dokumentum, az ellenőri jelentés autóbuszvezetők általi kötelező nyilatkozattételre és aláírásra utasító munkáltatói intézkedést a szakterület nem kívánja felülvizsgálni és módosítani. A VOLÁNBUSZ Zrt-nél a szakterület úgy gondolja, hogy nem jogkorlátozó az az intézkedése, amikor előírja az autóbuszvezető számára, hogy az ellenőrzés során feltárt hiányosságokról ott az adott pillanatban, járatvégzés közben nyilatkozzon a buszvezető és a dokumentumot aláírásával lássa el. 
A SZAKSZ ezzel kapcsolatban eltérő véleményen van, nem ért egyet azzal, hogy erre az autóbuszvezető kötelezhető és azzal sem, hogy ennek megtagadása esetén, további felelősségre vonásra kerül sor. 
Minden eset más és más, ezáltal számtalan magyarázatot és indokot lehet egy ellenőrzés során közölni az ellenőrrel, a SZAKSZ továbbra is úgy ítéli meg, hogy nem szabad az autóbuszvezetőnek az ellenőrzést rögzítő dokumentumba semmiről nyilatkozni és azt aláírni.

Összefoglalva, ne nyilatkozz és ne írd alá az ellenőri jelentést! Abban az esetben, ha ezért veled szemben a munkáltató eljárást indít, azonnal keresd a szakszervezetet és kérj segítséget!


Pozitív eredménye is volt a konzultációnak, mivel Kameniczky igazgató úr ígéretet tett, hogy megvizsgálja – az amúgy is górcső alá vett tartalékszolgálat jelenlegi alkalmazását – annak lehetőségét, hogy-hogy lehet elkerülni azt, hogy a tartalékszolgálatban foglalkoztatott autóbuszvezetők ne keressenek kevesebben, mint a vonalra vezényelt kollégáik. A SZAKSZ javasolta, hogy egy tartalékszolgálati pótlék kerüljön alkalmazásra, ami biztosítaná, hogy ezeken a vezényelt napokon ne keressenek kevesebbet a tartalékszolgálatos autóbuszvezetők.

A szakterület a nyíregyházi „indító garázsmesteri szolgálat” visszaállításának lehetőségét és a helyijáratokon keletkezett bevételek elszámolási rendszerét is megvizsgálja és az intézkedése során a munkáltató arra törekszik, hogy a munkafeltételek javuljanak a helyi közlekedési üzemnél is.

Dobi István
elnök


Megosztás:
  • 556
  • 0