Várólista alakult ki a V-Busz Kft-nél, mivel a 2 000 forintos órabér és a Kollektív Szerződés munkavállalók számára egyértelműen kedvező foglalkoztatási szabályai, meghozta eredményét és egy hónap elteltével megszűnt a társaságnál a munkaerőhiány.  

Ahogy korábban tájékoztattuk tagjainkat és a Volán szakmában dolgozó munkavállalókat, a SZAKSZ 2018. december 30. napján állapodott meg a V-Busz Kft. ügyvezetőjével a foglalkoztatásról, amit a társaság kollektív szerződésében rögzítettek a felek.

 

A munkahelyen eltöltött idő a V-Busz Kft-nél, teljes mértékben munkaidőként van elszámolva.

 

Egyértelművé vált, hogy a 2 000 forintos órabérrel a munkaerőt meg lehet tartani, sőt még túljelentkezés is tapasztalható a munkáltatónál!

 

A januári nettó bérek – amit a V-Busz Kft. az autóbuszvezetők bankszámlájára utalt – a 320 000 – 510 000 forint között voltak, igencsak jelentős túlórateljesítés mellett, mivel 25-30 autóbuszvezetővel kevesebb létszámmal indult el, 2019. január 1. napjával Veszprémben a szolgáltatás. Ahogy korábban már arról beszámoltunk a V-Busznál nincs üzemanyag-megtakarítás és Cafeteria juttatás.

 

A SZAKSZ úgy számol, hogy abban az esetben, ha az állományi létszám eléri a tervezett 90-95 főt, az évi maximum 300 óra túlórakeret kihasználásával, a nettó – kézhez kapott – keresetek 300 000 – 350 000 forint körül alakulnak majd a következő hónapokban.

 

Nem kell tovább kísérletezni és találgatni a Volán társaságoknál, hogy-hogy lehet a munkaerő elvándorlást megállítani és a munkaerőhiányt megszüntetni!

Minimum 2 000 forint alapórabérrel kell alkalmazni a szerelőket, autóbuszvezetőket és a munkahelyen eltöltött időt, munkaidőnek kell tekinteni és elszámolni! Meg kell szüntetni az autóbuszvezetőknél a rendelkezésre állási idő alkalmazását, ami jelenleg ebben a munkakörben okozza a legnagyobb feszültséget.

 

Új és országosan egységes bérrendszert és egységes foglalkoztatási szabályok bevezetését kell szorgalmaznia a szakszervezeteknek.

 

 

 

Dobi István

elnök

Megosztás:
  • 347
  • 0